Barona syventää osaamistaan teknologiateollisuudessa yritysjärjestelyn myötä

Espoon Electros osuuskunnan liiketoiminta siirtyy osaksi Barona Groupia 1.4.2015 alkaen. Järjestelyn yhteydessä Electroksella 1.4.2015 työskentelevät työntekijät siirtyvät osaksi baronalaista työyhteisöä. Suomalaisomisteinen Barona Group työllistää kuukausitasolla yli 5 000 työntekijää kansainvälisesti ja sen liikevaihto vuonna 2014 oli 160 miljoonaa euroa.

Electros on tammikuussa asettanut osuuskunnan selvitystilaan, jonka tavoitteena on purkaa osuuskunta. Syynä on toiminnan merkittävä supistuminen ja avainhenkilöiden eläköityminen. Järjestelyn myötä Barona vastaanottaa Electroksen liiketoiminnan ja henkilöstön.

Barona Teollisuuden toimialajohtaja Vesa Karjalahden mukaan: ”Tämä on kaikille osapuolille positiivinen asia – Työntekijöille mahdollistetaan työn jatkuvuus myös tulevaisuudessa. Asiakkaat ovat olleet tyytyväisiä palveluun, ja tätä kautta palvelu jatkuu vähintäänkin entisellä tasolla ja palveluvalikoima laajenee merkittävästi. Liiketoimintajärjestelyn myötä voimme palvella teollisuuden aloilla toimivia asiakkaitamme entistä syvällisemmin, erityisesti teknologiateollisuuden saralla”.

Suomalaisomisteinen Barona Group muodostuu henkilöstöpalveluita ja -ratkaisuja tuottavasta Baronasta, johdon suorahakupalveluita tuottavasta Momentouksesta, majoituspalveluyhtiö Forenomista sekä rekrytoiviin koulutusohjelmiin ja ura- ja outplacement-palveluihin erikoistuneesta Saranen Consultingista.

Barona Teollisuus

Barona tuottaa palveluita useilla eri toimialoilla ja yritysjärjestelyn myötä Barona vahvistaa teollisuustoimialaan keskittyviä liiketoimintojaan. Barona Teollisuus on Suomen johtava valmistavan teollisuuden resursointiin erikoistunut yritys. Pääfokusalueemme ovat:

• tuotanto
  • kunnossapito ja asennustoiminnot, sekä
  • suunnittelu ja tuotekehitys.

Tehtävänämme on kehittää yhdessä asiakkaidemme ja työntekijöidemme kanssa suomalaisen teollisuuden kilpailukykyä ja elinvoimaisuutta.

Baronan tavoite on jatkuva osaamisen kehittäminen ja syventäminen valituissa liiketoiminnoissa. Järjestelyn myötä Barona kykenee palvelemaan asiakkaitaan teknologiateollisuuden saralla entistä syvällisemmin ja asiantuntevammin.

Barona Teollisuus Oy: Vesa Karjalahti, 040 830 7614, vesa.karjalahti@barona.fi

Espoon Electros Osk: Ilkka Salmenkivi, 040 5934 790, ilkka.salmenkivi@electros.fi

Barona Group muodostuu henkilöstöpalveluita ja -ratkaisuja tuottavasta Baronasta, johdon suorahakupalveluita tuottavasta Momentouksesta, majoituspalveluyhtiö Forenomista sekä rekrytoiviin koulutusohjelmiin ja urapalveluihin erikoistuneesta Saranen Consultingista. Barona on suomalaisomisteinen henkilöstöalan monipalveluyhtiö, joka toimii useilla eri toimialoilla. Barona työllistää vuodessa yli 10 000 eri alojen ammattilaista useiden eri toimialojen työtehtäviin.

Electros

Electros on vuonna 1997 perustettu suomalainen teknologiateollisuuden henkilöstövuokraukseen erikoistunut osuuskunta.  Osuuskunnan omistajina ovat teknologiateollisuusalan yritykset sekä yrityksen pitkäaikaiset työntekijät. Electros työllistää vuosittain noin 100 henkilöä erilaisiin tuotantotyötehtäviin. Electros on auktorisoitu Henkilöstöpalveluyritysten Liitto ry:n (HPL) jäsen.

Vesa Karjalahti, Toimialajohtaja, Barona Teollisuus Oy