GamesJobsFinland mullistaa pelialan rekrytoinnin

Eilisessä peligaalassa julkaistiin GamesJobsFinland, rekrytointikanava joka tuo yhteen pelialan yritykset ja osaajat.

Viimeisten kolmen vuoden aikana suomalainen peliala on kehittynyt dramaattisesti. Pelialalla toimii tällä hetkellä noin 200 yritystä joista yli 50 % on perustettu viimeisten vuosien aikana.

Peliala kasvaa kovaa vauhtia. Työntekijämäärä on kasvanut viimeisen kahden vuoden aikana yli 700 työntekijällä. Pelialan kasvuluvut ja työntekijöiden rekrytointi ulkomailta kertovat siitä, että Suomen peliala voi hyvin mutta kärsii tekijäpulasta." kertoo KooPee Hiltunen , Suomen pelialan keskuksen johtaja.

Suomen pelialan arvo oli 2013 noin 2210 miljoonaa euroa ja toimialaytimen liikevaihto on vuodesta 2012 kasvanut yli 600 miljoonalla. Tämä tarkoittaa, että osaajia tarvitaan entistä enemmän. Eilen julkaistu GamesJobsFinland tuo yhteen pelialan yritykset ja osaajat. Pelialan huima kasvu on synnyttänyt haasteen löytää tarvittavat osaajat niin vanhempiin yrityksiin kuin joihinkin hyvin rahoitettuihin start-up yrityksiinkin.

Olen rekrytoinut pelinkehittäjiä ja muuta pelifirmoissa tarvittavaa henkilöstöä vuosikymmenen ajan. Alalla on krooninen pula kokeneista kehittäjistä ja osa heistä on tuotu kautta aikojen ulkomailta. GamesJobsFinland tavoittelee myös näitä ulkomaisia osaajia. Kotimainen pelikoulutus alkaa pikkuhiljaa vastata alan junioritarpeeseen. Rekrytoinnin vaikeusastetta lisää uudet syntyvät ammattialueet kuten digitaalisen markkinoinnin tehtävät. Kasvualalla on aina vaihe, jolloin tiettyihin rooleihin on hyvin vähän pätevöityneitä henkilöitä tarjolla ja silloin paras ratkaisu on rekrytoida myös ulkomailta ”, kertoo Senior Consultant Arja Martikainen .

Pelialan teknologia kehittyy jatkuvasti ja uusia työkaluja pitää osata käyttää. Alan kehittymisen myötä syntyy uusia rooleja, lisäksi tarvitaan sekä pelialan asiantuntijoita kuin monialaosaajia. GamesJobsFinland tarjoaa väylän rekrytoida osaajia sekä suomesta että ulkomailta. Tälläkin hetkellä osaajia etsitään pelinkehittäjien lisäksi erityisesti analytiikan ja digitaalisen markkinoinnin tehtäviin.

Tutustu sivustoon gamesjobs.fi

Lisätietoja antaa: