Suomalaiset arvostavat työkavereissaan positiivista asennetta

Suomalaiset työyhteisöt pursuavat energisiä, positiivisella asenteella varustettuja hyviä tyyppejä, vaikka työyhteisöistä usein puhutaankin negatiiviseen sävyyn. Työpaikan hyvä tyyppi on tyypillisesti henkilö, joka hoitaa tunnollisesti omat tehtävänsä, auttaa työkaveria kiireen keskellä ja piristää päivää huumorintajullaan. Hänen kanssaan viihdytään myös työajan ulkopuolella.

Nämä suomalaisten arvostamat piirteet hyvässä työkaverissa ovat nousseet esiin Baronan #parastyökaveri2015-kilpailussa, jonka tavoitteena on löytää Suomen paras työkaveri. Kilpailu starttasi  helmikuun puolivälissä ja tähän mennessä työkavereita on ilmiannettu toista sataa. Kilpailuun osallistutaan valokuvalla ja kertomalla, mikä tekee työkaverista Suomen parhaan.

Millainen on paras työkaveri?

Hyvän työkaverin kanssa hullutellaan vapaa-ajalla, rampataan ylös alas toimiston portaita tai pohditaan syvällisiä työpaikan taukohuoneessa. Eräs #parastyökaveri2015-kilpailuun osallistunut kuvailee työkaveriaan seuraavasti: “Niina on maailman parhain ja luotettavin työkaveri ja hänestä on tullut myös ystävä työajan ulkopuolella. Ollaan yhdessä tosi hyvä pakkipari ja nautitaan arjen pienistä iloista työssä. Parasta Niinassa on se, että hän ehtii aina auttamaan ja tekee oman työnsä todella tunnollisesti”.

Hyvä porukka on avain yrityksen kasvuun

Valokuvien lisäksi Barona on koonnut yhteen kirjoituksia hyvästä työkaveruudesta ja sen vaikutuksesta työyhteisöön. Kirjoitusten perusteella vaikuttaisi siltä, että jokaisen menestyvän yrityksen taustalla on nimenomaan huippuporukka, täynnä hyviä työkavereita.

Vuosi sitten perustetun Wunderdogin tuorein tulokas Vivi Brooke toteaa blogikirjoituksessaan osuvasti: ” Loppujen lopuksi yrityksellä, joka koostuu pelkästään hyvistä tyypeistä, ei voi mennä muuta kuin hyvin! He muokkaavat ja luovat sen työyhteisön, jossa sekä halutaan tehdä töitä että rakastetaan sitä mitä tehdään. Se, että välitetään siitä mitä tehdään, näkyy työn laadussa ja lopputuloksessa, eikä sitä pidä vähätellä”.

Vielä on aikaa ilmiantaa työkavereita

Suomen parhaan työkaverin etsintä jatkuu vielä pääsiäisen yli. Maanantaina 7.4. arvotaan kilpailun voittaja, joka saa palkinnoksi ansaitun loman Thaimaan auringon alla työkaverinsa kanssa. Jos sinulla on Suomen paras työkaveri tai haluat jakaa ajatuksiasi työyhteisön rakentamiseen, voit tehdä sen www.parastyokaveri2015.fi -sivustolla. Uskomme Baronalla, että Suomi on täynnä hyviä tyyppejä ja haluamme nostaa heidät valokeilaan, kun puhutaan suomalaisista työyhteisöistä.

Käy tutustumassa Suomen parhaisiin työkavereihin ja blogikirjoituksiin osoitteessa www.parastyokaveri2015.fi

Markkinointiasiantuntija
Barona Henkilöstöpalvelut
p. 050 442 1001, pinja.pynnonen@barona.fi

Barona Group muodostuu henkilöstöpalveluita ja -ratkaisuja tuottavasta Baronasta, johdon suorahakupalveluita tuottavasta Momentouksesta, majoituspalveluyhtiö Forenomista sekä rekrytoiviin koulutusohjelmiin ja urapalveluihin erikoistuneesta Saranen Consultingista. Barona on suomalaisomisteinen henkilöstöalan monipalveluyhtiö, joka toimii useilla eri toimialoilla. Barona työllistää vuodessa yli 10 000 eri alojen ammattilaista useiden eri toimialojen työtehtäviin.

Artikkeliin on koottu Baronan #parastyökaveri2015 -kilpailussa esiin nousseita ominaisuuksia, joita suomalaiset arvostavat työkavereissaan.
#parastyökaveri2015-kilpailu on valtakunnallinen ja tähän mennessä työkavereita on ilmiannettu toista sataa. Kilpailuun osallistutaan kuvalla ja kertomalla lyhyesti, miksi ilmiannettu työkaveri on Suomen paras. Palkintona arvotaan matka kahdelle Thaimaahan.

Niina on maailman parhain ja luotettavin työkaveri ja hänestä on tullut myös ystävä työajan ulkopuolella. Ollaan yhdessä tosi hyvä pakkipari ja nautitaan arjen pienistä iloista työssä. Parasta Niinassa on se, että hän ehtii aina auttamaan ja tekee oman työnsä todella tunnollisesti.
Eräs #parastyökaveri2015-kilpailuun osallistunut
Loppujen lopuksi yrityksellä, joka koostuu pelkästään hyvistä tyypeistä, ei voi mennä muuta kuin hyvin! He muokkaavat ja luovat sen työyhteisön, jossa sekä halutaan tehdä töitä että rakastetaan sitä mitä tehdään. Se, että välitetään siitä mitä tehdään, näkyy työn laadussa ja lopputuloksessa, eikä sitä pidä vähätellä.
Vivi Brooke, Wunderdog