Toimiva johto lisää omistustaan Baronassa

Baronan toimiva johto on tänään kasvattanut omistustaan yhtiössä. Johto osti yhdessä Nordic Mezzaninen ja LähiTapiola Eläkeyhtiön kanssa Sponsor Capitalin omistamat Baronan osakkeet. Sponsor Capital on ollut Baronan omistajana 50 %:n osuudella vuodesta 2007 alkaen. Kaupan myötä Baronan johdon omistusosuus nousee 75 %:iin ja Nordic Mezzaninen osuus yhdessä LähiTapiola Eläkeyhtiön kanssa on 25 %.

Viimeisen viiden vuoden aikana Barona on noussut alansa selkeäksi markkinajohtajaksi, jonka liikevaihto vuonna 2011 oli 155 MEUR. Baronan toimitusjohtaja Markus Oksa pitää nyt toteutettua omistusjärjestelyä hyvänä pohjana Baronan menestykselle myös tulevaisuudessa. – Baronalla on nyt ikää 13 vuotta, jona aikana olemme olleet mukana kehittämässä suomalaista työelämää. Olemme nähneet markkinan muutoksen, uhkaavan työvoimapulan ja talouden syklien lyhentymisen, joiden seurauksena palveluidemme tarve on kasvanut.

– Uskomme, että seuraavien kymmenen vuoden aikana voimme olla edistämässä suomalaisten yritysten ja työntekijöiden asiaa vahvalla ammattitaidollamme ja laajalla palveluvalikoimallamme. Tulevaisuuden näkymät sekä erittäin sitoutunut ja ammattitaitoinen henkilöstömme innostivat meidät tekemään tämän omistusjärjestelyn baronalaisten, asiakkaiden ja koko suomalaisen työelämän hyväksi.

– Jatkamme strategiamme toteuttamista, johon kuuluvat vahva orgaaninen kasvu, yritysostot ja kansainvälistyminen. Omistusjärjestely ei tuo muutoksia tahtoomme, strategiseen suuntaamme eikä käytännön toimintaamme. Asiakkaiden palvelu ja hyvä huolenpito työntekijöistä jatkuvat voimallisesti.

Markus Oksan mukaan yhteistyö Sponsorin kanssa on ollut sujuvaa. – Olemme oppineet heiltä paljon. Nyt uusina rahoittajaosapuolina ja osakkaina Nordic Mezzanine ja LähiTapiola Eläkeyhtiö ovat meille mieluisat kumppanit.

Sponsor Capitalin partner Juuso Kivinen on tyytyväinen Barona-sijoitukseensa. – Baronan sitoutunut johto, henkilöstö ja alan kasvunäkymät olivat avaintekijöitä lähtiessämme yhteistyöhön. Tässä vaiheessa on hienoa todeta, miten rohkeasti ja järjestelmällisesti kasvumahdollisuuksiin on pystytty tarttumaan yhteistyömme aikana. Barona on myös onnistunut muovaamaan omia palvelurakenteitaan yhä paremmin vastaamaan asiakaskunnan nykyisiä ja tulevia tarpeita. Heillä on erinomaiset eväät jatkaa kasvun tiellä.

Nordic Mezzaninen johtaja Pekka Hietaniemi toteaa, että Baronan menestyksen taustalla on ollut osaava johto ja henkilöstö sekä toimiva omistusmalli. – Barona on yrityksenä saavuttanut kokoluokan, joka on sijoituspolitiikkamme kannalta mielenkiintoinen. Tästä on erinomaiset edellytykset jatkaa kasvustrategiaa yhdessä johdon ja sijoituskumppanimme LähiTapiola Eläkeyhtiön kanssa. Tulevaisuudennäkymät ovat erittäin lupaavat.

Lisätietoja :

Barona Group
Toimitusjohtaja Markus Oksa, puhelin 040 585 6619, markus.oksa@barona.fi

Sponsor Capital
Partner Juuso Kivinen, puhelin 050 521 1444, juuso.kivinen@sponsor.fi

Nordic Mezzanine
Johtaja Pekka Hietaniemi, puhelin 050 040 6870, pekka.hietaniemi@nordicmezzanine.com

LähiTapiola Eläkeyhtiö
Pääomamarkkinajohtaja Esko Raunio, puhelin 040 543 9252, esko.raunio@lahitapiola.fi

Baronan liiketoiminta muodostuu Barona Henkilöstöpalveluista, ulkoistamispalveluita tuottavasta Barona Solutionsista, majoituspalveluita tarjoavasta Forenomista sekä johdon suorahakuun keskittyneestä Momentouksesta. Rekrytoimme valtakunnallisesti vuosittain noin 10 000 työntekijää eri alojen tehtäviin, majoitamme kymmeniä tuhansia henkilöitä ja olemme toteuttaneet alan merkittävimmät ulkoistushankkeet. Olemme alamme markkinajohtaja Suomessa. Toimimme myös Venäjällä, Ruotsissa, Virossa ja Puolassa.

Työtä työn puolesta.

www.barona.fi