Voiko työnhakija työllistyä viidessä minuutissa?

StreetRekry -tapahtuma tuo työnantajat ja työnhakijat keskelle kaupunkia urbaanin rekrytointitapahtuman merkeissä torstaina 17.9.2015. Tapahtuman tavoitteena on uusien työpaikkojen ja työntekijöiden löytäminen jo paikanpäällä, verkostoituminen sekä ajankohtaisten vinkkien jakaminen työnhaun helpottamiseksi.

Digitalisaatio on tuonut paljon hyvää rekrytointiin. Se ei pelkästään tehosta toimintaa, vaan se myös muuttaa meidän käyttäytymistämme ja käsitystämme maailmasta. Tässä murroksessa se, mitä tekoäly tai big data eivät tee automaattiseksi on inhimillinen vuorovaikutus, luovuus, empatia – kaikki tekijöitä jotka ovat kriittinen osa rekrytointia tekevän henkilön ammattitaitoa. Digitaalinen murros tulee varmasti jatkuessaan muuttamaan ihmisten kohtaamisen muotoa digitaalisen aikakauden muuttaessa käsitystämme ajankäytöstä ja palveluiden käytön helppoudesta.

Baronalla teknologia, kuten sähköiset hakemukset ja videohaastattelut, on arvokas ja olennainen osa rekrytointiprosessia. Nyt tarkoituksena on kokeilla myös jotain uutta – StreetRekry-tapahtumassa Barona kohtaa asiakkaitaan ja työnhakijoitaan epätavanomaisella tavalla. Tämä mahdollistaa suoran palautteen ja kokemusten kuulemisen, ja sen perusteella Barona voi kehittää toimintaansa edelleen. Baronan lisäksi muun muassa DNA on tapahtumassa mukana kohtaamassa työnhakijoita ja kertomassa omasta toiminnastaan.

”Haluamme ilman muuta olla mukana tällaisessa uudenlaisessa rekrytointitapahtumassa. Olemme kasvattaneet viime vuosina henkilöstömääräämme merkittävästi ja meillä on myös jatkuva tarve löytää sopivia osaajia rentoon ja mutkattomaan organisaatiokulttuuriimme. Käytössä olevat joustavat tavat tehdä työtä ovat saaneet erittäin paljon kiitosta DNAlaisilta, sillä ne antavat vastuun ja vapauden työn tekemisen päättämisestä työntekijöille itselleen, ajasta ja paikasta riippumatta”, DNA Oy:n henkilöstöjohtaja Marko Rissanen kommentoi.”

Kansalaistorilla on tapahtuman ajan työnhaun vinkkiteltta, jossa voi jutella Baronan rekrytointikonsulttien kanssa työnhakuun liittyvistä kysymyksistä, esimerkiksi sosiaalisen median hyödyntämisestä työnhaussa, erottuvan työhakemuksen tekemisessä, videohaastatteluun osallistumisesta tai siitä, miten löytää niin sanotut piilotyöpaikat.

Voinko deittailla itselleni työpaikan?

Sanomatalon Mediatorilla työnhakijoilla sekä työnantajilla on näytönpaikka, sillä StreetRekryssä järjestetään kaksi erillistä Työnhaun Speed Dating -tilaisuutta. Hakijoita kehotetaan miettimään omaa hissipuhettaan ja kiteyttämään pariin minuuttiin oman ydinosaamisensa. Työnhaun pikadeittailu on kaksisuuntaista ja vaatii myös työnantajalta paljon. Myös työnantajalla on kaksi minuuttia aikaa vakuuttaa hakija, että juuri heidän yrityksensä on se paras mahdollinen työpaikka.

”Jopa henkilöiden, jotka eivät aktiivisesti hae töitä, kannattaa osallistua StreetRekryyn. Etenkin meille suomalaisille oman osaamisen myyminen tuntuu edelleen olevan suhteellisen hankalaa. Tule ylittämään itsesi ja verkostoitumaan – ja uusi työpaikka voi olla sinun!” kommentoi Barona Henkilöstöpalveluiden markkinointipäällikkö Emma Osmala.

Inspiroidu bloggareista

Mitä olisi katujuhla ilman ruokarekkoja, esiintyjiä ja vierailevia puhujia? StreetRekryssä keskustellaan sosiaalisesta mediasta somepaneelissa, jossa ja lavalle nousevat vloggaaja Tume sekä bloggaajat Sara/Tickle Your Fancy, Anni/Annin uunissa sekä Anni Kravi/Blueberryboost. Tämä nelikko kertoo, kuinka sosiaalisen median avulla voi luoda kontakteja sekä työllistyä.

Ja entä vinkit hakijoille erottautumiseen? Tulkaa paikalle StreetRekryyn 17.9. klo 16.30-20.30!

Tapahtuman koko ohjelma löytyy Facebookista:

Ilmoittautuminen Työnhaun Speed Date -tilaisuuksiin:

StreetRekry-rekrytointitapahtuma tuo yhteen työnantajat ja työnhakijat tarjoten mahdollisuuden verkostoitua, saada lisätietoa työnhakemisesta sekä mahdollisesti jopa työllistyä paikan päällä.
StreetRekry-tapahtuma järjestetään Kansalaistorilla ja Sanomatalon Mediatorilla torstaina 17.9. Klo 16.30-20.30. Tilaisuus on maksuton.
StreetRekry-tapahtuman ohjelmassa on luvassa mm. Työnhaun speed datingia, somepaneelikeskustelu, kilpailuja sekä paljon tietoa työnhakemisesta niin Suomessa kuin ulkomaillakin. Työnhaun speed dating –paikkoja on avoinna useille eri toimialoille.

Haluamme ilman muuta olla mukana tällaisessa uudenlaisessa rekrytointitapahtumassa. Olemme kasvattaneet viime vuosina henkilöstömääräämme merkittävästi ja meillä on myös jatkuva tarve löytää sopivia osaajia rentoon ja mutkattomaan organisaatiokulttuuriimme. Käytössä olevat joustavat tavat tehdä työtä ovat saaneet erittäin paljon kiitosta DNAlaisilta, sillä ne antavat vastuun ja vapauden työn tekemisen päättämisestä työntekijöille itselleen, ajasta ja paikasta riippumatta.
Marko Rissanen, henkilöstöjohtaja, DNA Oy
Emma Osmala, markkinointipäällikkö, Barona Henkilöstöpalvelut