Bassadone Automotive Nordic –yritysryhmä ja MetroAuto Oy yhteistyöhön

MetroAuto Oy ja Bassadone Automotive Nordic –yritysryhmä ovat allekirjoittaneet jälleenmyyjäyhteistyösopimuksen koskien Bassadonen maahantuomia Dacia-, Renault- ja Hyundai -automerkkejä.

Ensimmäisenä yhteistyö käynnistyy Tampereen Hatanpäällä, jossa MetroAuto aloittaa Hyundai -jälleenmyynnin 29.1.2018.
Lisäksi kesällä 2018 MetroAuto avaa täyden palvelun Dacia, Renault ja Hyundai –autotalon Espoon Niittykummussa.

Bassadonen oman autoverkkokauppa.fi :n jälleenmyyntitoiminta jatkuu ennallaan.

Antti Ruhanen, toimitusjohtaja Bassadone Automotive Nordic Oy:

"Tämä järjestely on meille erittäin merkittävä ja vahvistaa merkkiemme asemaa sekä Tampereella että pääkaupunkiseudulla. Halusimme löytää vahvan toimijan, jolla on kyky ja ennen kaikkea halu kehittää merkkiemme liiketoimintaa. Olen varma, että MetroAuto Oy on meille oikea kumppani tähän. MetroAuton, kuten meidänkin, toimintaa ohjaavat vahvat liiketaloudelliset ja yrittäjähenkiset arvot, jotka ovat ominaisia pitkän historian omaaville perheyrityksille. Pääkaupunkiseudulla tulemme olemaan erittäin vahvoja MetroAuton ja Autoverkkokauppa.fi:n ansiosta."

Jussi Rapala, toimitusjohtaja MetroAuto Oy:

"Olemme erittäin iloisia uudesta kumppanuudesta. Dacia, Renault ja Hyundai – merkit vahvistavat entisestään MetroAuton valikoimaa ja tuovat siihen kiinnostavia moderneja, lähitulevaisuuden kysyntää vastaavia malleja uusilla voimaläheillä, kuten ladattavat hybridit ja sähköautot. Monipuolinen mallisto sopii niin yksityis- kuin yrityskäyttöön ja vahvistaa merkkien kasvua markkinoilla. MetroAuto toimii jatkossa täyden palvelun autotalona ao. merkeille, tarjoten myynti-, huolto- ja peltikorjaamopalvelut."

Antti Ruhanen, Bassadone Automotive Nordic Oy, 040 700 6282, antti.ruhanen@bassadone.fi

Jussi Rapala, MetroAuto Oy, 050 348 5724, jussi.rapala@metroauto.fi

Bassadone Automotive Nordic Oy

Bassadone Automotive Nordic toimii useiden automerkkien maahantuojana Suomessa sekä Baltiassa. Maahantuotavien merkkien kokonaismyynti vuonna 2017 oli noin 20.000 uutta autoa. Yritysryhmän maahantuomia merkkejä ovat Citroën, Dacia, DS Automobiles, Hyundai, Isuzu, Lotus, Peugeot, Renault, SsangYong ja Suzuki.

MetroAuto Oy

MetroAuto Oy on 93-vuotias perheyritys, joka myi vuonna 2017 n. 9 000 autoa. Edustamme Toyotaa, Opelia, Skodaa, Mazdaa, Fiatia, Subarua, Hyundaita, Renaultia ja Daciaa.