Antilooppi automatisoi konsernitilinpäätöksen Baswaren avulla

Tiedotusvälineille 16.8.2017

Johtava talousohjauksen automatisointiratkaisujen toimittaja Basware ilmoitti tänään, että se on sopinut työympäristö- ja toimitila-asiantuntija Antilooppi Oy:n kanssa konsernitilinpäätöksen automatisoinnista. Antilooppi ottaa käyttöön Baswaren Financial Performance Management (FPM) -ratkaisun.

”Konsernitilinpäätös on toistuva talousohjauksen prosessi, joka koskettaa useita yrityksen liiketoimintoja ja työntekijöitä. Jos talouden ohjaus ei ole tarvittavalla automaatiotasolla, asioita joudutaan tekemään monimutkaisesti ja liiketoiminnan prosessit hidastuvat. Tilinpäätösprosessissa on tärkeää, että liiketoimintajohtajat ja taloushallinto voivat keskittyä tilinpäätöksen sisältöön, ja uskoa sen tekniset yksityiskohdat taloushallinnon sovelluksille. Baswaren avulla Antilooppi voi automatisoida konsernitilinpäätösprosessinsa”, sanoo Baswaren Suomen talousohjauksen liiketoimintajohtaja Tomi Lod.

Antilooppi on pääkaupunkiseudun toimistokiinteistöihin keskittynyt kiinteistösijoitusyhtiö, joka luo asiakkaiden tarpeiden ja toiminnan pohjalta innovatiivisia toimitilaratkaisuja. Antiloopin omistavat suomalainen eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen sekä ruotsalainen eläkevakuutusyhtiö AMF Pensionsförsäkring.

Baswaren FPM-ratkaisun avulla Antilooppi voi konsolidoida tilinpäätöstiedot automaattisesti, ja organisaatiorakennetta hyödyntämällä sisäiset erät eliminoituvat pois oikealla organisaatiotasolla. Esimerkiksi hankintamenoille, vähemmistöosuuksille sekä sisäisille katteille voidaan suorittaa automaattilaskentaa, luvut ovat luotettavia ja tiedon läpinäkyvyys konsernissa kasvaa. Baswaren FPM-ratkaisu integroidaan saumattomasti muiden talousohjausjärjestelmien kanssa.

Tomi Lod, Basware
tomi.lod@basware.com

Basware (Nasdaq: BAS1V) on maailman johtava verkottuneiden hankinnasta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen sekä innovatiivisten rahoituspalvelujen tarjoaja. Autamme kaikenkokoisia organisaatioita tehostamaan talousohjaustaan. Baswaren kaupankäynti- ja rahoitusverkosto yhdistää yrityksiä yli 100 maassa eri puolilla maailmaa. Basware on maailman suurin avoin yritysverkosto, joka tarjoaa skaalautuvuutta liiketoiminnan kasvattamiseen sekä ratkaisut talousprosessien yksinkertaistamiseen ja virtaviivaistamiseen. Pienet ja suuret yritykset ympäri maailman saavuttavat merkittäviä kustannussäästöjä, entistä joustavammat maksuehdot, tehokkuutta ja tiiviimmät liiketoimintasuhteet toimittajiensa kanssa. Lue lisää: www.basware.fi/sijoittajat.

Seuraa Baswarea Twitterissä @BaswareFinland ja osallistu keskusteluun LinkedInissä, Facebookissa ja blogissa.