Basware valittiin alan johtavaksi toimijaksi Gartnerin Magic Quadrant for Procure-to-Pay Suites -raportissa toista vuotta peräkkäin

Arviointi perustuu toimituskykyyn ja konanaisvaltaiseen visioon

Espoo 27.6.2016Basware, maailman johtava verkottuneiden hankinnasta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen sekä innovatiivisten rahoituspalvelujen tarjoaja, on sijoittunut Gartner, Inc:n uusimmassa Magic Quadrant for Procure-to-Pay Suites -raportissa* alan johtavien toimijoiden Leaders-kenttään toista vuotta peräkkäin. Raportti julkaistaan nyt toista kertaa.

"Avointen liiketoimintaverkostojen edelläkävijällä Baswarella on maailman suurin avoin verkkolaskuverkosto ja se on toimittanut asiakkailleen markkinoiden johtavia kattavia hankinnasta maksuun -ratkaisuja ja -palveluja jo useiden vuosien ajan. Baswaren arvot ja kaikki toiminta perustuvat laadukkaaseen asiakaskokemukseen. Teemme jatkuvasti tiivistä yhteistyötä asiakkaidemme kanssa voidaksemme kehittää palvelujamme ja säilyttää asemamme markkinajohtajana", Baswaren toimitusjohtaja Esa Tihilä kertoo. "Basware Network nopeuttaa tiedonkulun ja taloushallinnan toimitusketjuja ja yhdistää ostajat ja toimittajat tavoilla, jotka uudistavat rahavirran hallintaa. Tarjontaa täydentävät verkottuneet rahoituspalvelumme, jotka antavat yrityksille mahdollisuuden hallita rahavirtaansa aina rahoitustarpeiden mukaan."

Celgene, maailmanlaajuisesti toimiva biolääkealan yritys, on ottanut Baswaren ratkaisut käyttöön kaikissa toimipisteissään. Käyttöönotto suoritettiin Yhdysvalloissa ja Sveitsissä sijaitsevien palvelukeskusten kautta. Baswaren avulla Celgene perusti ostoreskontran Center of Excellence -keskuksen, siirtyi täysin paperittomiin prosesseihin ja puolitti laskujen käsittelyajat. "Toimintamme on muuttunut hyvin virtaviivaiseksi ja tehokkaaksi. Emme olisi pystyneet siihen ilman Baswarea. Muiden tahojen mukaan muutoksen arvioitiin vievän jopa vuoden, mutta Baswaren tiimi teki sen kuudessa kuukaudessa. Aiomme jatkaa prosessiemme kehittämistä pystyäksemme lisäämään läpinäkyvyyttä, tehokkuutta ja arvoa ostoreskontrassa, sisäisissä sidosryhmissämme rahoitus-, auditointi-, talous- ja hankintaosastoilla sekä ulkoisten toimittajiemme keskuudessa", sanoo Philip Thomas, Manager, Shared Services, Global Purchasing Operations and Accounts Payable, Celgene.

Tihilä jatkaa: "Sijoituksemme Leaders-kentässä kertoo Baswaren erinomaisesta kyvystä toimittaa laadukkaita, kattavia ja verkottuneita hankinnasta maksuun -ratkaisuja, jotka auttavat asiakkaitamme parantamaan liiketoimintansa joustavuutta kaikkialla maailmassa. Asiakasorganisaatiot ja talousjohtajat ovat vakuuttuneita ratkaisujemme hyödyistä, sillä ne tehostavat organisaation toimintaa, parantavat toimittajasuhteita ja tarjoavat merkittäviä kustannussäästöjä, joustavammat maksuehdot ja vahvemman rahavirran."

Gartnerin mukaan: "P2P-ohjelmistojen Leaders-kenttään sijoittuneilla yrityksillä on selkeä visio siitä, miten teknologia ja palvelut voivat auttaa hankintatoimintoja noudattamaan sopimuksia sekä luomaan, kehittämään ja ylläpitämään kustannustehokkaita prosesseja ulkoisten kustannusten hallitsemiseksi. Yrityksillä on myös kyky toteuttaa visiotaan tarjoamiensa tuotteiden ja palveluiden avulla, ja ne ovat saavuttaneet selkeitä tuloksia liiketoiminnan kasvun ja asiakastyytyväisyyden muodossa. Johtavat yritykset toimittavat palveluita useille eri aloille ja maantieteellisille alueille, ja markkinoiden muut toimijat vertaavat usein omaa liiketoimintaansa niihin. Johtavat yritykset ovat myös todennäköisimmin alalla vielä viiden vuoden päästä."

Basware osti huhtikuussa 2016 Verianin, joka tarjoaa täydentäviä ratkaisuja omaisuuden- ja varastonhallintaan sekä matkakustannusten ja kulujen raportointiin. Verian sijoittui Gartnerin Magic Quadrant for Procure-to-Pay Suites -raportin Visionaries-kentässä parhaalle sijalle toista vuotta peräkkäin.

"Verianin avulla pystymme tarjoamaan asiakkaillemme markkinoiden kattavimmat hankinnasta maksuun -ratkaisut, B2B-verkoston ja markkinoiden johtavia rahoituspalveluita", Tihilä toteaa.

Gartnerin raportissa hankinnasta maksuun -ohjelmistot on määritelty neljän pääominaisuuden perusteella: sähköinen hankinta, katalogihallinta, verkkolaskutus ja ostoreskontran laskuautomaatio (APIA). Gartner arvioi vuoden 2016 Magic Quadrant for Procure-to-Pay Suites -raportissa 12 eri ohjelmistotoimittajaa, joiden joukosta Basware nousi alan johtavia toimijoita kuvaavaan Leaders-kenttään.

*Gartner Magic Quadrant for Procure-to-Pay Suites – Deborah R Wilson, Paolo Malinverno, Magnus Bergfors ja Desere Edwards, 13.6.2016.
Lataa raportti: www.basware.com/knowledge-center/procure-to-pay-gartner-magic-quadrant
Lue lisää Basware Purchase-to-Pay -ratkaisusta: www.basware.fi/ratkaisut/hankinnasta-maksuun
Lue lisää Verianin hankinnasta: www.basware.fi/yrityksesta/uutiset/basware-ostaa-yhdysvaltain-johtavan-pilvipohjaisia-hankintaratkaisuja-tarjoavan-verianin

Vastuuvapauslauseke:
Gartner ei tue mitään tutkimusjulkaisuissaan mainittuja yrityksiä, tuotteita tai palveluita eikä kehota teknologiakäyttäjiä valitsemaan vain parhaat pisteet tai muun lausunnon saaneita tuotteen- tai palveluntarjoajia. Gartnerin tutkimusjulkaisut sisältävät ainoastaan Gartnerin tutkimusorganisaation mielipiteitä, eikä niitä tule pitää ainoana totuutena. Gartner sanoutuu irti kaikista oletetuista ja nimenomaisista takuista liittyen tähän tutkimukseen, mukaan lukien takuut käyttökelpoisuudesta ja sopivuudesta tiettyyn tarkoitukseen.

Basware on maailman johtava verkottuneiden hankinnasta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen sekä innovatiivisten rahoituspalvelujen tarjoaja. Autamme kaikenkokoisia organisaatioita tehostamaan talousohjaustaan. Baswaren kaupankäynti- ja rahoitusverkosto yhdistää yrityksiä yli 100 maassa eri puolilla maailmaa. Basware on maailman suurin avoin yritysverkosto, joka tarjoaa skaalautuvuutta liiketoiminnan kasvattamiseen sekä ratkaisut talousprosessien yksinkertaistamiseen ja virtaviivaistamiseen. Pienet ja suuret yritykset ympäri maailman saavuttavat merkittäviä kustannussäästöjä, entistä joustavammat maksuehdot, tehokkuutta ja tiiviimmät liiketoimintasuhteet toimittajiensa kanssa. Lue lisää: www.basware.fi.

Seuraa Baswarea Twitterissä @BaswareFinland ja osallistu keskusteluun LinkedInissä, Facebookissa ja blogissa ja pysy ajan tasalla tilaamalla tuoreimmat uutiset.

Yhteystiedot:
Sirje Ahvenlampi-Hyvönen