• Basware/

Baswaren uusi älykäs automaatioratkaisu helpottaa ostotilauksettomien laskujen käsittelyä

ESPOO, 3.5.2018 – Basware, maailman johtava verkottuneiden kilpailutuksesta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen sekä innovatiivisten rahoituspalveluiden tarjoaja, julkaisee maksusuunnitelmiinsa älykkäitä parannuksia, jotka auttavat asiakkaita lisäämään ostoreskontran automatisointia. Maksusuunnitelmia käytetään toistuvien ostotilauksettomien laskujen automatisointiin esimerkiksi vuokraus- ja siivouskategorioissa.

"Tyypillisessä organisaatiossa noin 30 % kustannuksista toistuu kuukausittain, joka toinen kuukausi tai kahden viikon välein. Koska laskujen käsittely alhaisen tai olemattoman automaatioasteen ympäristössä on keskimäärin jopa 20 kertaa kalliimpaa kuin täysin automatisoidussa ympäristössä, olemme iloisia voidessamme auttaa asiakkaitamme virtaviivaistamaan toimintaansa ja säästämään siten aikaa ja rahaa", sanoo Perttu Nihti, Baswaren hankinnasta maksuun -ratkaisujen tuotejohtaja.

Laskuautomaation ensimmäisessä vaiheessa pyritään keskittämään kulutus ostotilauksellisiin ostoihin ja toisessa vaiheessa tarkastellaan toistuvia kustannuksia. Vaikka organisaatiot tekevät kaikkensa ostotilauksellisen ostamisen edistämiseksi, ostotilauksettomista laskuista ei koskaan päästä kokonaan eroon. Niiden käsittelyä voidaan kuitenkin helpottaa ja nopeuttaa, ja siihen Baswaren uudistukset tähtäävät.

"Uudistuksen myötä yksinkertaistimme prosessia alusta loppuun niin, että käyttäjille ja taloushallinnolle jää enemmän aikaa tärkeämpiin tehtäviin", Nihti jatkaa.

Uusien ominaisuuksien ansiosta käyttäjien ei tarvitse enää muistaa, mitkä laskut ovat toistuvia, eikä heidän tarvitse pyytää taloushallintoa täyttämään erikseen maksusuunnitelmien tietoja. Ratkaisu tunnistaa toistuvat laskut automaattisesti ja kehottaa käyttäjää pyytämään maksusuunnitelmaa. Pyynnön jälkeen suunnitelman luominen on helppoa: järjestelmä täyttää tarvittavat tiedot automaattisesti, ja käyttäjä voi itse hoitaa prosessin alusta loppuun. Valmis suunnitelma lähetetään hyväksyttäväksi tarkastajalle ja hyväksyjälle, ja maksusuunnitelman omistajan on helppo lisätä se työnkulkuun.

Toistuvien, aikatauluun perustuvien laskujen lisäksi maksusuunnitelmat tukevat myös itselaskutusta ja budjettipohjaisia laskuja.

Basware
Basware on maailman johtava verkottuneiden kilpailutuksesta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen sekä innovatiivisten rahoituspalvelujen tarjoaja. Autamme kaikenkokoisia organisaatioita tehostamaan talousohjaustaan. Baswaren kaupankäynti- ja rahoitusverkosto yhdistää yrityksiä yli 100 maassa eri puolilla maailmaa. Basware on maailman suurin avoin yritysverkosto, joka tarjoaa skaalautuvuutta liiketoiminnan kasvattamiseen sekä ratkaisut talousprosessien yksinkertaistamiseen ja virtaviivaistamiseen. Pienet ja suuret yritykset ympäri maailman saavuttavat merkittäviä kustannussäästöjä, entistä joustavammat maksuehdot, tehokkuutta ja tiiviimmät liiketoimintasuhteet toimittajiensa kanssa. Lue lisää: www.basware.fi.

Seuraa Baswarea Twitterissä: @BaswareFinland ja osallistu keskusteluun LinkedInissä, Facebookissa ja blogissa.