Baswaren uusi ehdollinen osakepalkkiojärjestelmä konsernin avainhenkilöille

Basware Oyj, pörssitiedote, 18.7.2018 klo 9:00

Baswaren uusi ehdollinen osakepalkkiojärjestelmä konsernin avainhenkilöille

Basware Oyj:n hallitus on päättänyt kokouksessaan 17.7.2018 uudesta konsernin avainhenkilöille suunnatusta ehdollisesta osakejärjestelmästä vuosille 2018-2020.

Uuden järjestelmän tarkoituksena on yhdistää entistä paremmin omistajien ja avainhenkilöiden tavoitteet, sitouttaa avainhenkilöt yhtiöön ja tarjota heille kilpailukykyinen osakkeiden hankkimiseen ja omistukseen perustuva palkkiojärjestelmä.

Kannustinjärjestelmän mahdollinen palkkio maksetaan osittain Baswaren osakkeina ja osittain rahana. Rahaosuudella pyritään kattamaan avainhenkilölle palkkiosta aiheutuvat verot ja veronluonteiset maksut.

Palkkion saaminen ehdollisesta osakepalkkiojärjestelmästä edellyttää, että palkkiojärjestelmän piiriin kuuluva työntekijä hankkii Baswaren osakkeita. Työntekijä saa palkkiona lisäosakkeita jokaisella osakeomistusvelvoitteen alaisella osakkeella kolmen vuoden sitouttamisjakson jälkeen. Lisäosakkeiden saaminen edellyttää, että työntekijän työ- tai toimisuhde on voimassa palkkion maksuhetkellä.

Ehdollisen osakepalkkiojärjestelmän perusteella palkkiojärjestelmän piiriin kuuluvalle työntekijälle maksettavat palkkiot vastaavat yhteensä enintään 77 714 Basware Oyj:n osakkeen arvoa sisältäen myös rahana maksettavan osuuden.

Ehdollisen osakepalkkiojärjestelmän perusteella konsernin avainhenkilöille muodostuu yhteensä noin 116 571 osakkeen omistus henkilökohtaisten osakehankintojen ja tulevien ehdollisesta osakepalkkiojärjestelmästä saatavien osakeomistusten kautta.

BASWARE OYJ

Ilkka Sihvo, hallituksen puheenjohtaja, Basware Oyj
Puh. 040 501 8251, ilkka.sihvo@basware.com

investors.basware.com/fi

Basware:
Basware (Nasdaq: BAS1V) on maailman johtava verkottuneiden hankinnasta maksuun- ja verkkolaskuratkaisujen sekä lisäarvopalveluiden tarjoaja. Autamme kaikenkokoisia organisaatioita tehostamaan talousohjaustaan. Baswaren kaupankäynti- ja rahoitusverkosto yhdistää yrityksiä yli 100 maassa eri puolilla maailmaa. Basware on maailman suurin avoin yritysverkosto, joka tarjoaa skaalautuvuutta liiketoiminnan kasvattamiseen sekä ratkaisut talousprosessien yksinkertaistamiseen ja virtaviivaistamiseen. Pienet ja suuret yritykset ympäri maailman saavuttavat merkittäviä kustannussäästöjä, entistä joustavammat maksuehdot, tehokkuutta ja tiiviimmät liiketoimintasuhteet toimittajiensa kanssa. Lue lisää: https://investors.basware.com/fi.

Seuraa Baswarea Twitterissä @BaswareFinland ja osallistu keskusteluun LinkedInissä, Facebookissa ja blogissa.