Discover Your Impact – yhdessä voimme vaikuttaa

Discovery Communicationsin vuosittainen hyväntekeväisyyspäivä kokoaa työntekijät ympäri maailman vaikuttamaan lähiympäristönsä toimintaan. SBS Media on tänä vuonna ensimmäistä kertaa mukana vaikuttamassa.

Kesäkuun 7. päivä vietetään vuosittaista Discover Your Impact –hyväntekeväisyyspäivää, jolloin Discoveryn työntekijöillä ympäri maailman on mahdollisuus osallistua paikallisten yhteisöjen toimintaan. Päivän tarkoituksena on tukea eri organisaatioiden toimintaa ilmaston, ympäristön, ihmisten ja eläinten hyväksi. Discover Your Impact –päivä sai alkunsa vuonna 2010, jolloin juhlistettiin Discoveryn 25-vuotista taivalta.

Vuonna 2012 Discover Your Impact –päivään osallistui 3300 työntekijää 40 eri toimipisteestä 25 eri maasta. Vapaaehtoiset työskentelivät päivän aikana yli 155 eri projektissa.

SBS Media on tänä vuonna ensimmäistä kertaa mukana Discover Your Impact –päivässä ja työntekijät ympäri Suomen osallistuvat eri hyväntekeväisyysprojekteihin.

On upeaa olla ensimmäistä kertaa mukana tällaisessa maailmanlaajuisessa projektissa. Meillä on toimipisteitä ympäri Suomen, ja jokainen voi osallistua päivään omassa kaupungissaan. Kaikki SBS:n työntekijät ovat innolla mukana ja uskon että myös Suomessa  tästä tulee  jokavuotinen hieno perinne”, kertoo SBS Finland Oy:n kaupallinen johtaja Outi Rekola.

Oulussa ja Raahessa valitsimme kohteeksi vanhusten palvelukeskukset. Kaikki työntekijämme lähtivät heti innoissaan mukaan ja vastaanotto palvelukeskuksissa tällaiselle päivälle oli todella hyvä. Jokainen meistä ymmärtää, kuinka tärkeää työtä vanhusten parissa tehdään. Tämä on hieno mahdollisuus auttaa ja on ilo päästä mukaan tuomaan oma piristyksemme näiden ihmisten arkeen. Kanaviltamme löytyy liuta musikaalisia taitureita, joten kitarat on pakattu mukaan laulattamiseen. Ulkoilutamme vanhuksia, pelaamme pelejä ja seurustelemme. Meillä Impact Day sujuu Oulun keskustan palvelukeskuksessa sekä Raahessa Palvelukoti Mainingissa ja Palvelukeskus Kotirannassa. Tulee hieno päivä!”, hehkuttaa Mika Kuki, SBS Finland Oy:n Oulun aluejohtaja.

SBS Median työntekijät osallistuvat päivän aikana seuraavien kohteiden toimintaan:

Helsinki

Helsingin Seniorisäätiö / Pakilakoti, Nuuksion Kansallispuisto ja Riistavuoren monipuolinen palvelukeskus

Tampereen Kaupungin ”Siisti Tampere / I Love Tampere” –projekti

Turku

Suomen Punainen Risti / Runosmäen vanhainkoti

Jyväskylä

Kansalaistoiminnankeskus Matara

Oulu

Oulun keskustan palvelukeskus

Raahe

Palvelukoti Maininki ja Palvelukeskus Kotiranta

Kotka

Citykoti / Lehmuskoti

Lisätietoja:

Reeta Koskinen, johdon assistentti, SBS Finland Oy, p. 040 681 5481, reeta.koskinen@sbs.fi

Jenni Kokkonen, Press Officer, SBS TV Oy, p. 040 700 3556, jenni.kokkonen@sbstv.fi

SBS Media on Suomen aktiivisin monimediatalo, johon kuuluvat radiokanavat The Voice, Iskelmä, Radio City ja raahelainen paikallisradio Radio Pooki sekä vahvassa kasvussa olevat tv-kanavat TV5 ja Kutonen. SBS Media on kaupallisen radioiden markkinajohtaja ja Suomen kolmanneksi suurin kaupallinen TV-talo. Radiokanavien online-yhteisöt ovat maan suosituimpia. Yhtiöryhmän liikevaihto vuonna 2012 oli 30 M€, josta radioliiketoiminnan osuus oli 17 M€. SBS Media työllistää Suomessa noin 160 media-alan ammattilaista.

Discovery Communications osti huhtikuussa 2013 SBS Nordicin toiminnot ProSiebenSat.1 mediayhtiöltä. Discoveryn omistukseen siirtyivät Suomessa radiokanavat The Voice, Iskelmä, Radio City ja Radio Pooki sekä televisiokanavat TV5 ja Kutonen.