Hirvivaara ja liukas keli – Radio Novan liikennekartta varoittaa vaarasta ennen kuin kolahtaa

Nopeat kelimuutokset, aktiiviset hirvivaroitukset ja ruuhkat – kaikki tämä V-Trafficin tuottama elintärkeä tieto päivittyy Radio Novan liikennekartalle reaaliaikaisesti. Radionova.fi-sivuilta löytyvä liikennekartta tarjoaa monipuolista liikenteeseen liittyvää tietoa. V-Trafficin tarjoama liikennedata on myös Radio Novan juontajille yksi tärkeimmistä työkaluista:

-Luotettava ja tarkka liikennedata on suoran radiolähetyksen tekijöille äärimmäisen tärkeää. Nopeasti kuuntelijalle välitetty tieto vaikkapa äkillisesti jäätyneestä tienpinnasta on arvokasta valuuttaa niin työmatkaliikenteessä kuin juhlapyhien meno- ja paluuliikenteessäkin, toteaa Radio Nova Liikenteessä -ohjelman juontaja Antti Haajanen.

Liikennekartta näyttää automaattisesti kaikki lähietäisyydellä olevat liikennetapahtumat. Esimerkiksi tunnin välein muuttuvia kelivaroituksia palvelun kautta lähtee vuosittain noin 130 000 kappaletta. Kartalta löytyy myös V-Trafficin tuorein turvallisuusinnovaatio, aktiiviset hirvivaroitukset. Hirvivaroitukset tuotetaan yhdessä metsästäjien kanssa, ja pohjana käytetään aikaisempien vuosien kolaritietoja. Vuosittain tapahtuu noin 1 500 hirvieläinonnettomuutta.

-Radio Novan ja liikenteen liitto on ainutlaatuinen ilmiö suomalaisessa radiokentässä. Jo vuodesta 1999 olemme kertoneet, mitä tien päällä tapahtuu – heti kun tapahtuu! Hienointa on kuitenkin se, että sama pätee myös toisin päin. Kun jossain kolahtaa tai liikenne moottoritiellä puuroutuu, soi Radio Novan studion puhelin välittömästi, kertoo Niina Jokiaho, Head of Radio Nova.

Radio Nova seuraa lähetyksissään liikennettä aktiivisesti aamukuudesta eteenpäin. Liikenteen oma erikoisohjelma Radio Nova Liikenteessä kuullaan perjantaisin klo 15-19 ja sunnuntaisin klo 16-20.

Radionova.fi-sivujen liikennekartta päivittyy tauotta, ja se toimii kaikilla selaimilla. Tien päällä palvelua voi käyttää millä tahansa mobiililaitteella. Parhaan matkakumppanin karttapalvelusta saa kiinnittämällä suurella näytöllä varustetun puhelimen oikeaoppisesti omaan telineeseensä ratin oikealle puolella.

V-Traffic-liikennetietopalvelu

V-Traffic-palvelut tuottaa Mediamobile Nordic Oy. Mediamobile on eurooppalainen liikennetiedon tuottaja, joka toimittaa laajan yhteistyökumppaniverkoston avulla reaaliaikaisia tietopalveluja liikenteestä ja matkustamisesta autoteollisuudelle, navigaattoreihin, medialle, julkiselle sektorille ja kuljetusyrityksiin. Mediamobile Nordic on ranskalaisen Mediamobile S.A. omistama tytäryhtiö. Mediamobile toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Virossa, Saksassa, Puolassa ja Ranskassa.

Lisätietoja:

Niina Jokiaho, Head of Radio Nova, 040 5947146, niina.jokiaho@bauermedia.fi

Matti Seimola, V-Traffic, Senior Key Account Manager, 050 3796433, matti.seimola@mediamobile.com

Bauer Media Oy on Suomen suurin radiotalo, joka tavoittaa radio- ja onlinetuotteillaan noin kolme miljoonaa suomalaista viikoittain. Brändejämme ovat Radio Nova, Iskelmä, KISS, Radio City, Radio Pooki, Play Radio, Radio Jyväskylä ja Voice.fi. Bauer Media Oy panostaa laadukkaisiin radio- ja online-sisältöihin ja lupaa, että median ostaminen on helppoa, mukavaa ja tuloksellista.

Bauer Media Oy:n liikevaihto vuonna 2015 oli 17 M€, ja se työllistää noin 150 media-alan ammattilaista. Yhtiö on sijoittunut 10 vuotta peräkkäin Great Place To Work –tutkimuksessa Suomen parhaimpien työpaikkojen joukkoon. Bauer Media Oy kuuluu Bauer Media Groupiin, joka on Euroopan suurin radiotalo.