Iskelmä luottaa tapahtumien voimaan

Iskelmä on valtakunnallinen radiokanava, jonka ohjelma koostuu laadukkaasta sisällöstä sekä kotimaisesta kevyestä musiikista ja kansainvälisistä klassikoista. Iskelmä on Suomen toiseksi kuunnelluin radiokanava ja sen rento henki ja monet tapahtumat ovat maankuuluja. Iskelmä on enemmän kuin radio – vahva yhteisö koskettaa viikoittain yli miljoonaa suomalaista.

Iskelmä järjestää vuosittain lukuisan määrän tapahtumia, joissa kuuntelijat tapaavat toisiaan. Näistä tunnetuimpia ovat Iskelmä-gaala, jossa palkitaan edellisen vuoden parhaat kotimaiset, sekä Iskelmä-festivaali, joka kokoaan vuosittain Himokselle suuren joukon Iskelmän ystäviä. Iskelmä-festivaali palkittiin vuoden 2012 Radiogaalassa Vuoden radiotapahtumana. Tuomaristo perusteli valintaansa seuraavasti: ”Iskelmä-festivaali on kanavan kuuntelijoille suunnattu kolmipäiväinen tapahtuma. Viime kesänä Himoksella esiintyi yli 30 Suomen suosituinta iskelmäartistia kolmella eri lavalla. Lippuja festivaaleille ostettiin huimat 26 000 kappaletta. Iskelmä teki suoraa lähetystä tapahtumasta eetteriin yhteensä 48 tuntia. Iskelmä festivaalin tarkoitus on antaa aikuiselle yleisölle mahdollisuus nähdä mahdollisimman monta huipputason artistia yhden viikonvaihteen aikana. Festivaali on monelle uusi tapa nauttia musiikista ja yhdessäolosta samanhenkisten ihmisten kanssa: usea kävijä kertoi osallistuvansa ensimmäistä kertaa elämässään festivaalitapahtumaan.”

Iskelmä-brändin alla järjestetään myös muun muassa Iskelmä Live –konsertteja sekä Iskelmä-risteilyitä niin Helsingistä Tallinnaan kuin Välimerellä tai Punaisella Merellä. Lisäksi Iskelmä-baarit ovat saavuttaneet suosiota ympäri Suomen. Oman Iskelmä-baarinsa ovat saaneet Tampere, Hämeenlinna, Oulu, Imatra ja Mikkeli. Iskelmä-baarien tunnelmasta voi nauttia myös Tallinkin Baltic Princess –laivalla sekä suosituissa lomakohteissa Gran Canarialla Playa Del Inglesissä sekä Teneriffalla Puerto de la Cruzissa. ”Tällä hetkellä meillä on yhteensä 8 baaria ja tarkoitus on perustaa lisää. Baarikonsepti on ollut olemassa jo monta vuotta ja nyt on aika toden teolla kasvattaa baarien tunnettuutta. Niin tapahtumat kuin baaritkin lisäävät ja pitävät yllä kanavan yhteisöllistä luonnetta, sekä tietysti tuovat Iskelmän brändille lisää näkyvyyttä”, kertoo Iskelmän ohjelmajohtaja Ari Ojala.

Iskelmäbaarien ketjuohjauksesta vastaa 30.12.2011 allekirjoitetun sopimuksen perusteella Erkki Ryttyläinen. Sopimus vauhdittaa uusien baarien hankintaa sekä yhtenäistää baarien linjaa. Tavoitteena on tarjota jatkossa yhä enemmän viihtymispaikkoja Iskelmän ystäville.

Erkki Ryttyläinen, eki@akuntehdas.fi

Ari Ojala, ohjelmajohtaja, Iskelmä, ari.ojala@sbs.fi

SBS Media on kaupallisen radiotoiminnan markkinajohtaja, johon kuuluvat radiokanavat The Voice ja Iskelmä sekä paikallisradiot Radio 957, Radio Sata, Radio Jyväskylä, Radio Mega ja Radio City sekä vahvassa kasvussa olevat tv-kanavat TV5 ja The Voice. SBS Media on Suomen innovatiivisin sähköisen median toimija ja radiokanavien online-yhteisöt ovat maan suosituimpia. Yhtiöryhmän liikevaihto vuonna 2010 oli 21 M€. SBS Media työllistää Suomessa 150 tv- ja radioalan ammattilaista.