Jesse Kaikurannalle eniten Iskelmä Gaala -ehdokkuuksia - kaksi Jessen kappaletta ehdolla vuoden iskelmäksi

Esikoisalbuminsa marraskuussa julkaissut Jesse Kaikuranta keräsi viisi ehdokkuutta Iskelmä Gaalan palkintokategorioissa. Jessen singlet ’Vie mut kotiin’ ja ’Järjetön rakkaus’ ovat molemmat ehdolla vuoden iskelmäksi. Lisäksi Jesse on ehdolla vuoden tulokas-, albumi- ja miesartisti-sarjoissa. Toiseksi eniten ehdokkuuksia sai Yö, joka on ehdolla vuoden albumi-, yhtye- ja viihdyttäjä-sarjoissa.

Iskelmä Gaalassa palkitaan viime vuoden menestyjiä Iskelmän kotisivuilla tammikuussa järjestetyn yleisöäänestyksen perusteella. Osallistujia äänestyksessä oli lähes 32 000. Vuoden viihdyttäjä -sarjaa lukuun ottamatta ehdokkuudet pohjautuvat vuoden 2012 aikana tapahtuneisiin single- tai albumijulkaisuihin. Viihdyttäjä-sarjassa äänestetään sellaista yhtyettä tai artistia, joka on tehnyt vaikutuksen yleisöön keikoilla ja esiintymisillä viime vuoden aikana.

Yleisön äänestämien palkintojen lisäksi gaalassa jaetaan Pro iskelmä -tunnustuspalkinto, joka myönnetään henkilölle, yhteisölle tai muulle taholle, joka on omalla työllään merkittävästi edistänyt kotimaista iskelmä- ja kevyen musiikin kulttuuria 2000-luvulla.

Kategorioiden voittajat selviävät loppuunmyydyssä Iskelmä Gaalassa, Tampere-talossa, 10. helmikuuta. Gaalassa esiintyvät Suvi Teräsniska, Olli Helenius, Ilpo Kaikkonen, Paula Koivuniemi, Juha Metsäperä, Tero Vesterinen (Vesterinen yhtyeineen), Anna Puu, Olli Lindholm (Yö), Jonne Aaron, Elonkerjuu, Jesse Kaikuranta, Laura Närhi, Samuli Putro ja Johanna Kurkela.

Palkintojen jakajina nähdään mm. Pate Mustajärvi, Anna-Leena Härkönen, Elastinen, Olli Herman, Kiinteistö-Kaisa Liski ja Dome Karukoski.

Toimittajien akkreditoituminen Iskelmä Gaalaan: http://84.20.138.26/ilmo/gaala2013_press

Lisätietoja antaa:
Ari Ojala, ohjelmajohtaja, Iskelmä/SBS Media, puh. 0500-750272, ari.ojala@sbs.fi

SBS Media on kaupallisen radiotoiminnan markkinajohtaja, johon kuuluvat radiokanavat The Voice, Iskelmä, Radio City ja raahelainen paikallisradio Radio Pooki sekä vahvassa kasvussa olevat tv-kanavat TV5 ja Kutonen/The Voice TV. SBS Media on Suomen innovatiivisin sähköisen median toimija ja radiokanavien online-yhteisöt ovat maan suosituimpia. Yhtiöryhmän liikevaihto vuonna 2011 oli 24 M€. SBS Media työllistää Suomessa noin 150 tv- ja radioalan ammattilaista.