Lauri Tähkä teki historiaa Iskelmän Listalla

Lauri Tähkä nousi tänään Iskelmän Listalla kaikkien aikojen tilastoykköseksi, kun Tähkän ’Sinä olet minun’ - kappale äänestettiin 54:tä kertaa listan sijalle yksi.

Kappale nousi listalle 4.3.2017. Ensimmäisellä viikolla se äänestettiin sijalle kolme ja ensimmäistä kertaa se nousi ykkössijalle 11.3.2017. Nyt kappaleelle on kertynyt listaviikkoja yhteensä 61 ja se on pudonnut vain muutaman kerran hetkellisesti pois kärkipaikalta.

Edellistä listaennätystä piti hallussaan Jari Sillanpään ’Sinä ansaitset kultaa’, joka ehti olla listaykkösenä 53 viikon ajan vuosina 2014-2015.  Kolmantena listan ykköspaikkojen tilastossa on Yölinnun ’Mä putoan’, jolle kertyi 45 listaviikkoa kärkipaikalla.

”Huh huh! Kiitoksia oikein paljon Iskelmän kuuntelijoille ja äänestäjille. Aika uskomattomalta tuntuu. Ei tuohon oikein ole sanoja. Ja sitten kun se tulee yleisöltä ja siltä porukalta, jota se musa ja teksti koskettaa niin kyllähän se aina vähän pysäyttää. Olen erittäin otettu ja onnellinen, että biisi on niin vahva. Siinä on väkevä teksti ja surullinenkin. Monesti ajatellaan, että melankolinen biisi ei sovi radioihin tai ihmisille niin kyllä tämä todentaa, että niillä on suuri tarkoitus ja merkitys ihmisille, Tähkä kiittelee.

”Se on voimalaulu aika monelle”

Tähkä kertoo Iskelmälle kuulleensa monenlaisia tarinoita siitä, miten kappale on kolahtanut kuulijoihin.

”Todella rajuja kohtaloita on ihmisillä kuolemaan liittyen ja stooriin, johon biisi liittyy. Ne on pyhiä asioita, joita en edes voi jakaa muille. Ne on liikuttanut ja pysäyttänyt ja koskettanut mua. Jokainen ihminen joutuu tuon aiheen äärelle ennemmin tai myöhemmin. Joskus siitä on myös vaikea puhua. Ehkä tuo biisi antaa lohtua ja voimaa, että elämä jatkuu vaikka mitä tapahtuisi. Se on viesti, jota ihmisiltä on tullut. Se on voimalaulu aika monelle, Tähkä sanoo.

Iskelmän ohjelmajohtaja ja musiikkipäällikkö Ari Ojala kiittää aktiivisia äänestäjiä.

”Näin pitkäkestoiset hitit ovat harvinaista herkkua niin artistille kuin radiollekin. On hienoa, että voimme yhdessä olla luomassa tällaisia ilmiöitä yleisön ja artistin kanssa, Ojala sanoo.

Iskelmän Lista: https://www.iskelma.fi/ohjelmat/iskelman-lista

Tiedustelut:

Ari Ojala, ohjelmajohtaja, Iskelmä, ari.ojala@bauermedia.fi 0500 750272

Bauer Media on Suomen suurin radiotalo, ja strategiansa mukaisesti audiobisneksen suunnannäyttäjä Suomessa. Radiokanavamme Radio Nova, Iskelmä, KISS, Radio City, SuomiRock, Radio Pooki ja Radio 957 tavoittavat joka viikko lähes kolme miljoonaa kuuntelijaa. Verkossa sivustojamme ovat Voice.fi, Radionova.fi, Iskelma.fi, Radiocity.fi, Kiss.fi, Radiosuomirock.fi, Radioplay.fi ja Asema.net.