Neljäkymmentä tuntia Juicea – Radio 957 uusii legendaarisen radiosarjan Juice Leskisestä

Tamperelainen Radio 957 esittää uusintana Juice Leskisestä vuonna 1990 tehdyn radio-ohjelmasarjan Juice 40. Harri Tuomisen ja Waldemar Walleniuksen toimittama ohjelma esitettiin aikanaan Radio 957:ssa sanoittajamestarin 40-vuotisjuhlan kunniaksi. Se kuuluu suomalaisen musiikkihistorian legendaarisimpiin ja kiitetyimpiin radiodokumentteihin, eikä sitä ole voinut kuulla missään kokonaan – ennen kuin nyt.

Juice 40 käy yksityiskohtaisesti läpi Leskisen uran Juankosken nuoruusvuosista Coitus Int. –yhtyeen perustamiseen Tampereella, Otavalankadun anarkistisista musiikkisessioista Mikko Alatalon ja Harrin Rinteen kanssa Marilyniin, Syksyn säveleen ja 80-luvun suursuosioon. Ohjelmassa kuullaan runsaasti maestron musiikkia, niin klassikoita kuin harvinaisuuksiakin. Leskinen myös valottaa lukuisten sanoitustensa taustoja ja syntyhistorioita.

”Meillä on tässä käsissä todellinen kultakimpale. Pala suomalaista radio- ja kulttuurihistoriaa. Sarja on täynnä mielenkiintoisia tarinoita ja yksityiskohtia, joita ei voi kuulla mistään muualta.” toteaa Radio 957n ohjelmajohtaja Ari Ojala.

Radio 957 esittää Juice 40 –sarjaa joka arki-ilta kello 18 – 19. Ensimmäinen osa kuullaan 29. lokakuuta. Ohjelmasarja on kuunneltavissa myös RadioPlay-palvelussa.

Lisätiedot:

ARI OJALA, ohjelmajohtaja Radio 957, p. 0500 750 272, ari.ojala@bauermedia.fi

Audiobisneksen suunnannäyttäjinä teemme päivittäin työtä, jotta maailma kuulostaisi paremmalta. Sisältömme eri jakelukanavissa tavoittaa kolme miljoonaa kuluttajaa viikoittain.
Uskomme audion voimaan sekä sen luomiin liiketoiminnallisiin mahdollisuuksiin. Autamme yrityksiä löytämään oman äänensä ja puhumaan sen avulla vaikuttavasti ja kohderyhmiä kiinnostavasti.