Oku Luukkaisesta Bauer Median Head of Music

Suomen kaupallisen radiotoiminnan markkinajohtaja Bauer Media vahvistaa musiikkiosaamistaan nimittämällä Oku Luukkaisen Head of Musiciksi. Luukkainen on aikaisemmin toiminut Bauer Medialla radiojuontajana ja Radio Novan musiikkituottajana. Oku on maaliskuussa järjestettävässä valtakunnallisessa radiogaalassa ehdolla vuoden musiikkipäälliköksi/musiikkituottajaksi. Hän on ehdolla myös vuoden juontajaksi ja Radio Novan Retroperjantai vuoden radio-ohjelmaksi.

Oku Luukkainen on musiikin moniosaaja. Hänen Retroperjantai-ohjelmansa on yli 200 000 kuulijaa. Se on Suomen ylivoimaisesti suosituin ysärimusiikkiin keskittyvä ohjelma. Oku jatkaa Retroperjantain juontamista uuden työtehtävänsä ohella. Dj:nä Oku on keikkaillut ympäri maata täysille saleille ja julkaissut tuottajana useita menestyneitä kappaleita. Head of Music -tittelin myötä Luukkainen saa vastattavakseen Radio Novan lisäksi myös Radio Cityn, Suomirockin sekä KISSin musiikit.

• Bauer Median rosterista löytyvät radiokentän kirkkaimmat musiikkibrändit ja niiden vahvistaminen on todella mieluisa haaste. Musiikki on järkälemäisen iso osa radiota, ja haluamme yhdessä artistien, levy-yhtiöiden, tapahtumajärjestäjien ja muiden alan toimijoiden kanssa rakentaa suuria juttuja. Kaikessa musiikinvalinnassa kuulijat ovat keskiössä, ja haluamme tarjota kaikilla kanavilla juuri sille yleisölle sopivinta musiikkia ja parhaita kappaleita niin Suomesta kuin maailmalta, kuvailee Oku Luukkainen uutta pestiään.
  • Päätös Okun nimittämisestä oli helppo. Omasta talosta löytyi lahjakas musiikin moniottelija, joka on tehnyt loistavaa työtä ja ollut merkittävässä roolissa Radio Novan nostamisessa Suomen kuunnelluimmaksi kaupalliseksi radiokanavaksi, kommentoi Okun valintaa sisältöjohtaja Hermanni Seppälä.

Lisätietoja antaa:

Hermanni Seppälä, sisältöjohtaja, hermanni.seppala@bauermedia.fi, p. 050 557 1817

Bauer Media on Suomen suurin radiotalo, ja strategiansa mukaisesti audiobisneksen suunnannäyttäjä Suomessa. Radiokanavamme Radio Nova, Iskelmä, KISS, Radio City, SuomiRock, Radio Pooki ja Radio 957 tavoittavat joka viikko lähes kolme miljoonaa kuuntelijaa. Verkossa sivustojamme ovat Voice.fi, Radionova.fi, Iskelma.fi, Radiocity.fi, Kiss.fi, Radiosuomirock.fi, Radioplay.fi ja Asema.net.