Play Radio teki Suomen ennätyksen radiosoitossa

Pirkanmaalla viikko sitten avattu uusi nuorille suunnattu radiokanava Play teki viime viikolla Suomen ennätyksen soittamalla ainoastaan yhtä kappaletta koko viikon putkeen. Kanavan aloitusviikolla soitettiin ainoastaan Isac Elliotin ja Redraman hittiä ”My Favorite Girl”. Yhteensä hitti soi taajuuksilla 2750 kertaa starttiviikon aikana.

- Aloituskappale päätettiin yleisöäänestyksellä Instagramissa. Äänestys ylitti odotuksemme, sillä ennen kuin olimme soittaneet kanavalla yhtään kappaletta, olivat tuhannet fanit olleet mukana rakentamassa starttiviikkoamme. Kisa oli tiukka, mutta Isac Elliot voitti ja päätyi viikoksi soittoon, summaa kanavan musiikkipäällikkö Oku Luukkainen.

- Tiedossamme ei ole, että mikään radiokanava Suomessa olisi viikon aikana soittanut yhtä monta kertaa yhden kappaleen. Haimme tällä huomiota, ja toki halusimme tehdä heti selväksi millainen uusi kanavamme on. Rikomme rajoja ja annamme nuorten suosikeille erittäin paljon tilaa Playlla, jatkaa Luukkainen.

Play Radio aloitti maanantaina normaalin soittolistansa, joka sisältää tiukan paketin hittejä. Kanavalla kuultavia artisteja ovat Isac Elliotin ja Robinin lisäksi muun muassa Satin Circus, Justimus, Kliff ja One Direction. Kanavaa voi kuunnella Pirkanmaalla fm-taajuuksilla, sekä koko maassa nettiradion kautta osoitteessa www.playradio.fi.

Lisätietoja:

Oku Luukkainen, toimittaja / musiikkipäällikkö, SBS Discovery Radio Oy, oku.luukkainen@sbs.fi, p. 050 380 6138

SBS Discovery Radio Oy on kaupallisen radiotoiminnan markkinajohtaja, johon kuuluvat radiokanavat The Voice, Iskelmä, Radio City ja raahelainen paikallisradio Radio Pooki. SBS Discovery Radio Oy panostaa vahvasti laadukkaisiin online-sisältöihin ja radiokanavien online-yhteisöt ovat maan suosituimpia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2013 oli 16 M€. SBS Discovery Radio Oy työllistää Suomessa noin 130 media-alan ammattilaista. Yhtiö on sijoittunut erinomaisesti Great Place To Work –tutkimuksessa ja sen tavoitteena on olla Suomen paras media-alan työpaikka. SBS Discovery Radio Oy:n omistaa amerikkalainen mediayhtiö Discovery Communications.

Lainaukset

Oku Luukkainen
Rikomme rajoja ja annamme nuorten suosikeille erittäin paljon tilaa Playlla.
Oku Luukkainen