Radio Cityn joukkoistettu soittolista on menestys: kuukauden aikana puoli miljoonaa ääntä!

Radio Cityn kuuntelijat ovat saaneet vuoden alusta lähtien päättää kanavalla soivan musiikin reaaliajassa arkisin kello 9 – 15 välillä. Heinäkuussa soittolistapalvelu Kansan Valinnan kappaleita äänestettiin 479 506 kertaa.

Yleisö voi äänestää kappaleita ylös ja alas soittolistalla, ja äänestys on käynnissä aina siihen saakka, kunnes valittu kappale alkaa soida radiossa. Kansan Valinnan verkkosovellus on jatkuvassa yhteydessä radiostudion musiikinsoitto-ohjelmistoon, joka huolehtii, että seuraava biisi on senhetkisen äänestyksen kärjessä. Juontaja ja yleisö näkevät äänestystuloksen reaaliajassa.

- Uskoimme että palvelusta tulisi suosittu, mutta yllätyimme silti näin valtavasta äänimäärästä. Demokratialla toteutettu soittolista kiinnostaa yleisöä, Radio Cityn toimitus- ja musiikkipäällikkö Sami Virtanen sanoo.

Kansan Valinta -palvelusta on olemassa myös mobiilisovellus, joka keräsi syyskuussa yli 14 000 latausta.

- Radio Cityn joukkoistetulle soittolistalle lisätään viikoittain uusia biisejä äänestykseen. Syyskuussa saimme 484 ehdotusta netin kautta. Kansan Valinta näkyy  positiivisesti myös kuuntelijaluvuissa, jotka ovat kasvaneet 22% vuoden alusta. Radio Cityä kuuntelee viikottain noin 370 000 suomalaista, Sami Virtanen kertoo.

Lisätietoja:

Sami Virtanen, toimitus- ja musiikkipäällikkö, Radio City, sami.virtanen@radiocity.fi, p. 050 595 7024

SBS Discovery Radio Oy on kaupallisen radiotoiminnan markkinajohtaja, johon kuuluvat radiokanavat The Voice, Iskelmä, Radio City ja raahelainen paikallisradio Radio Pooki. SBS Discovery Radio Oy panostaa vahvasti laadukkaisiin online-sisältöihin ja radiokanavien online-yhteisöt ovat maan suosituimpia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2012 oli 17 M€. SBS Discovery Radio Oy työllistää Suomessa noin 130 media-alan ammattilaista. Yhtiö on sijoittunut erinomaisesti Great Place To Work –tutkimuksessa ja sen tavoitteena on olla Suomen paras media-alan työpaikka. SBS Discovery Radio Oy:n omistaa amerikkalainen mediayhtiö Discovery Communications.

Lainaukset

Radio Cityn joukkoistetulle soittolistalle lisätään viikoittain uusia biisejä äänestykseen. Syyskuussa saimme 484 ehdotusta netin kautta. Kansan Valinta näkyy positiivisesti myös kuuntelijaluvuissa, jotka ovat kasvaneet 22% vuoden alusta. Radio Cityä kuuntelee viikottain noin 370 000 suomalaista.
Sami Virtanen
Demokratialla toteutettu soittolista kiinnostaa yleisöä.
Sami Virtanen