Sami Yaffan uusi musiikkiohjelma Radio Citylle

Ville Kinaretin ja Sami Yaffan luotsaama Klassikoiden Kullankaivajat on Radio Cityn uusi musiikkiohjelma, jossa matkustetaan ympäri maailman kaikkein pyhimpiin rockkaupunkeihin. Kuudessa jaksossa käydään läpi kuuden eri kaupungin kulttiklassikoita ja kaivetaan esiin rockhistorian merkittävimmät kappaleet. Merkittävimmät kappaleet eivät välttämättä ole olleet kaikkein myydyimpiä hittejä vaan tienraivaajia muulle genrelle. Kun puhutaan rockhistoriasta, Sami Yaffa lukeutuu maailman parhaisiin kertojiin. Sen lisäksi että Sami tuntee rockbiisit, hän tuntee myös niiden kuuluisat tekijät. Klassikoiden Kullankaivajat rakentuu Samin muistoihin ja tarinoihin maailman vaikuttavimmista biiseistä ja niiden synnyinkaupungeista.

-Olen mielettömän innoissani, että olen päässyt Samin kanssa tekemään Klassikoiden Kullankaivajia, sillä olen todella suuri Soundtracker-fani. Olemme soittaneet Samin kanssa keikkoja yhdessä, joten kohtalomme oli tietenkin tehdä musiikkiohjelma yhdessä. Sami esittelee hänen juurensa, ja minä olen ikään kuin tutkimusmatkalla, kertoo Ville Kinaret.

Yaffan ja Kinaretin tiet kohtasivat yhteisellä keikalla Pukkilan Kohisevassa, navetan ylisillä. Ilta oli miesten mukaan legendaarinen, yhteys löytyi heti. Kun Kinaret sitten myöhemmin pyysi Yaffaa tekemään radio-ohjelmaa yhdessä, ei Yaffa epäröinyt hetkeäkään.

-Pääsin tekemään aikamatkan nuoruuteeni, koluamaan rock’n rollin kautta tutuksi tulleet mestat. Olen todella innoissani tästä projektista, Sami Yaffa sanoo hymy korvissa.

Klassikoiden Kullankaivajat Radio Cityn illoissa maanantaisin klo 18-20. Uusinta keskiviikkoisin klo 18-20.

Lisätietoja: Jani Rajalin / Head of Radio City, tel. 040 5344878, jani.rajalin@bauermedia.fi, www.radiocity.fi

Bauer Media Oy on Suomen suurin radiotalo, joka tavoittaa radio- ja onlinetuotteillaan noin kolme miljoonaa suomalaista viikoittain. Brändejämme ovat Radio Nova, Iskelmä, KISS, Radio City, Radio Pooki, Play Radio, Radio Jyväskylä ja Voice.fi. Bauer Media Oy panostaa laadukkaisiin radio- ja online-sisältöihin ja lupaa, että median ostaminen on helppoa, mukavaa ja tuloksellista.

Bauer Media Oy:n liikevaihto vuonna 2015 oli 17 M€, ja se työllistää noin 150 media-alan ammattilaista. Yhtiö on sijoittunut 10 vuotta peräkkäin Great Place To Work –tutkimuksessa Suomen parhaimpien työpaikkojen joukkoon. Bauer Media Oy kuuluu Bauer Media Groupiin, joka on Euroopan suurin radiotalo.