SBS Finland Oy hakee ”Radio City TV”:lle ohjelmistolupaa televisiotoimintaan

SBS Finland Oy on tänään jättänyt SD-ohjelmistolupahakemuksen televisiotoimintaan Uudenmaan alueella kanavanipussa UHF G.

“Aloitamme Radio Cityn FM-lähetykset 1.1.2012. Mediabrändi on tätä nykyä sekä audiota että videota, joten ”Radio City TV” on luonnollinen osa Radio Cityn monimediaa. Tavoitteena on luoda vahva alueellinen mediabrändi Uudellemaalle”, kertoo SBS Finland Oy:n toimitusjohtaja Leena Puntila.

Radio City TV voi olla kuluttajalle maksuton tai ns. minipay-kanava – riippuen verkkotoimiluvanhaltijan ja kanavanipun muiden ohjelmistoluvan haltijoiden muodostamasta kokonaisuudesta. Tavoitteena olkoon kuluttajien kannalta paras ratkaisu”, jatkaa Puntila.

Radio City TV näkyisi Uudellamaalla uudessa alueellisessa kanavanipussa, katsominen edellyttää uuden DVB-T2 päätelaitteen hankintaa. Verkkotoimiluvanhaltijan, Anvian, mukaan alueella asuu noin 1,4 miljoonaa asukasta.

Sisältöjohtaja Jussi Suvanto, SBS Finland Oy, p. 040 5548753, jussi.suvanto@sbs.fi Toimitusjohtaja Leena Puntila, SBS Finland Oy, p. 0400 527686, leena.puntila@sbs.fi

SBS Media on Suomen innovatiivisin sähköisen median toimija, johon kuuluvat radiokanavat The Voice ja Iskelmä sekä paikallisradiot Radio 957, Radio Sata, Radio Jyväskylä, Radio Mega ja Radio City sekä uudet TV-kanavat TV Viisi ja The Voice. Radiokanavien online-yhteisöt ovat Suomen suosituimpia. SBS Media on kaupallisen radioliiketoiminnan markkinajohtaja, joka laajentaa vahvasti televisiotoimintaan. Yhtiöryhmän liikevaihto vuonna 2010 oli 21 M€. SBS Media työllistää Suomessa 150 tv- ja radioalan ammattilaista.