Suomen tamperelaisin radiokanava tulee takaisin!

Legendaarinen paikallisradio Radio 957 eli Ysiviisseiska tekee odotetun ja toivotun paluun. Vuonna 2012 kuopattu tamperelainen kanava aloittaa lähetyksensä viiden vuoden tauon jälkeen keskiviikkona 1.11, kun Suomen kaupallisen radion markkinajohtaja Bauer Media palauttaa perinteikkään kanavan radiokartalle.

Radio 957 on yhtä vahva osa tamperelaisuutta kuin mustamakkara, Eppu Normaali, Popeda, tai Tappara ja Ilves. Vuonna 1985 perustettu kanava on yksi Suomen vanhimmista paikallisradioista, joka on alusta lähtien ollut vahvasti ylpeä tamperelaisuudestaan.

Kanavan toiminnan loppuminen vuonna 2012 oli tamperelaisille kova paikka, koska se jätti kaupungin radiotarjontaan suuren tyhjiön. Ysiviisseiskan ystävät saavatkin nyt ennenaikaisen joululahjan, kun heidän suosikkikanavansa tekee paluun. Kanavalla kuullaan heti alusta lähtien tuttuja radioääniä, sillä Radio 957:n juontajat Janne Leipijärvi ja Antti Granlund ovat molemmat pitkän linjan ysiviisseiskalaisia.

Vuonna 2000 Radio 957:lla aloittanut Leipijärvi oli juuri se juontaja, jolla oli epäkiitollinen tehtävä vetää kanavan viimeinen spiikki ennen lopettamista kesällä 2012. Hänelle kanavan paluu ja mahdollisuus olla siinä mukana oli tunteikas uutinen.

- Juonsin viimeisen juonnon 21.6.2012. Se oli todella haikea hetki, jonka tulen muistamaan aina. Ja siksi onkin niin mahtavaa päästä avaamaan peli Yssärin uuden tulemisen aamujuontajana, Leipijärvi iloitsee.

Vaikka niin Leipijärvi kuin Granlund ovat olleet täystyöllistettyjä valtakunnallisilla radiokanavilla, ei kumpikaan epäröinyt palata paikallisradioon ja nimenomaan Ysiviisseiskalle, kun mahdollisuus tuli.

- Radio 957:n paluu on yksi hienoimmista jutuista, mitä suomalaisessa radiokentässä on tällä vuosikymmenellä tapahtunut. On kunnia päästä tekemään radiota, joka ehti olla yli 25 vuoden ajan olennainen osa tamperelaisten arkea. Vanhoina ysiviisseiskalaisina me kunnioitetaan perinteitä, mutta aiotaan olla myös vahvasti kiinni niissä jutuissa, jotka Tampereella ovat meneillään juuri nyt, olivat ne sitten autoilijoita raivostuttaneet tietyöt, suurhallin valmistuminen tai tamperelaisjoukkueiden nihkeästi alkanut kiekkokausi, Granlund kertoo.

Paikallisuus tulee näkymään myös kanavan uutisissa, sillä Radio 957 on tehnyt laajan yhteistyösopimuksen Aamulehden kanssa. Aamulehti toimittaa 957:lle päivittäin 11 uutislähetystä, ja uutistapahtumien ytimessä olevat Aamulehden toimittajat pääsevät antamaan raportteja suoriin lähetyksiin.

Lisätietoa:

Sami Tenkanen, toimitusjohtaja
puh. 0400 455 635

Ari Ojala, kanavapäällikkö
puh. 0500 750 272

Bauer Media Oy on Suomen suurin radiotalo, joka tavoittaa radio- ja onlinetuotteillaan noin kolme miljoonaa suomalaista viikoittain. Brändejämme ovat Radio Nova, Iskelmä, KISS, Radio City, Radio Pooki, Play Radio, SuomiRock, Radio 957 ja Voice.fi. Bauer Media Oy panostaa laadukkaisiin radio- ja online-sisältöihin ja lupaa, että median ostaminen on helppoa, mukavaa ja tuloksellista.