Tampereella starttaa uusi lasten ja nuorten radiokanava Play

SBS Discovery Radio Oy aloittaa Pirkanmaalla kuuluvan uuden radiokanavan toukokuun 19. päivä. Uuden kanavan nimi on Play ja se soittaa 9-14-vuotiaille suunnattua hittimusiikkia.

- Saimme alueelle toimiluvan viime vuonna ja tutkimme useita kiinnostavia vaihtoehtoja uuden kanavan formaatiksi. Tutkimuksemme paljastavat, että kohderyhmä ei ole kiinnostunut kuulemaan vaikkapa lastenlauluja tai –satuja, vaan tämän päivän kuumimpia hittejä, avaa ideaa SBS Discoveryn sisältöjohtaja Johannes Saukko.

Radiokanavien kuuntelua mittaavassa Finnpanelin KRT-tutkimuksessa kuuntelua aletaan mitata juuri 9-vuotiaasta ylöspäin, joten kaupallisessa mielessä se on järkevä alaikäraja kohderyhmälle. Paikallinen nuoriso halutaan mukaan antamaan mielipiteensä esimerkiksi musiikkivalintojen suhteen.

- Suunnitelmissamme on kysyä paikallisilta koululaisilta heidän mielipiteitään musiikista ja radiosta. Meillä on heiltä paljon opittavaa, kertoo Saukko.

- Play tulee olemaan turvallista kuunneltavaa myös kohderyhmämme nuorimmille. Soitamme artisteja kuten Robin, Isac Elliot ja One Direction. Haluamme antaa teinien suosikeille ja kotimaisille nuorisoartisteille oman paikan päästä ääneen, ja haastammekin levy-yhtiöt tiiviiseen yhteistyöhön Playn kanssa, jatkaa Saukko

Uusi kanava tekee aikeensa selväksi heti alussa. Playn nettisivuilla, osoitteessa playradio.fi, aukeaa 12.5 äänestys siitä, kumpi kotimaisista teini-idoleista, Robin vai Isac Elliot, on suositumpi. Voittajan musiikki pääsee starttaamaan Playn lähetykset ja tulee täyttämään kanavan kokonaiseksi viikoksi.

Taajuudet:

Tampere 88,7
Hämeenkyrö 94,5
Kankaanpää 92,4
Parkano 90,3

Lisätietoja:

Johannes Saukko, sisältöjohtaja, SBS Discovery Radio Oy, p. 040 594 8670, johannes.saukko@sbs.fi

SBS Discovery Radio Oy on kaupallisen radiotoiminnan markkinajohtaja, johon kuuluvat radiokanavat The Voice, Iskelmä, Radio City ja raahelainen paikallisradio Radio Pooki. SBS Discovery Radio Oy panostaa vahvasti laadukkaisiin online-sisältöihin ja radiokanavien online-yhteisöt ovat maan suosituimpia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2013 oli 16 M€. SBS Discovery Radio Oy työllistää Suomessa noin 130 media-alan ammattilaista. Yhtiö on sijoittunut erinomaisesti Great Place To Work –tutkimuksessa ja sen tavoitteena on olla Suomen paras media-alan työpaikka. SBS Discovery Radio Oy:n omistaa amerikkalainen mediayhtiö Discovery Communications.

Lainaukset

Tutkimuksemme paljastavat, että kohderyhmä ei ole kiinnostunut kuulemaan vaikkapa lastenlauluja tai –satuja, vaan tämän päivän kuumimpia hittejä.
Johannes Saukko
Haluamme antaa teinien suosikeille ja kotimaisille nuorisoartisteille oman paikan päästä ääneen, ja haastammekin levy-yhtiöt sekä alueen oppilaitokset tiiviiseen yhteistyöhön Playn kanssa.