Teflon Brothersin Pämppää on vuoden virallinen Kesähitti!

Radiokanava Voicen yhdeksättä kertaa järjestämä Kesähitti-äänestys antoi jälleen kerran kansalle mahdollisuuden kertoa, mikä biisi tullaan muistamaan kesästä 2015. Äänestyksen voitti mahtavalla äänienemmistöllä Teflon Brothersin erittäin tarttuva hittibiisi Pämppää.

Kuten The Voice menneiden vuosien perusteella tiesikin, kansa suhtautuu intohimoisesti Kesähitteihinsä. Ja niin kävi, että tänäkin vuonna musiikin ystävät vaelsivat Internet-uurnille ahkeraan tahtiin. Kesähittiehdokkaita oli kaikkiaan 25 ja lähes 19 000 äänestäjää osallistui Kesähitin valintaan.

- Kesähitti-kisa oli äärimmäisen suosittu loppuun saakka ja ääniä sateli niin voittajan kuin muidenkin ehdokkaiden laariin viimeiseen äänestyspäivään asti, kertoo Voicen ohjelmajohtaja Hermanni Seppälä.

- Teflon Brothersin voitto on jälleen yksi esimerkki kotimaisen musiikin suosiosta - tämä biisi kruunaa tulevan kesän, Seppälä iloitsee.

Pämppää nappasi kiinnityksen kakkossijaan heti äänestyksen alussa ja kiri loppumetreillä toiseksi sijoittuneen Robinin ja Elastisen yhteisvedon Kipinän hetki –kappaleen ohi. Kolmanneksi paras Kesähitti äänestäneiden mielestä oli ihanan Haloo Helsingin biisi Kuussa Tuulee. Kymmenen kärki löytyy tiedotteen lopusta.

- Kyllä tää vähän hiljaiseksi vetää. Kerättiin huikea äänisaalis – on tää ihan uskomatonta, kommentoi Pyhimys heti ykkössijan julkistuksen jälkeen.

- Eiköhän se oo selvää, että nyt lähetään pämppää, Teflon Brothersin pojat lupaavat.

The Voicen Kesähitti-äänestyksen kymmenen suosituinta kappaletta:

1. Teflon Brothers - Pämppää

2. Robin feat. Elastinen - Kipinän hetki

3. Haloo Helsinki - Kuussa Tuulee

4. Valovuosi - Aurinkokuningatar

5. Kasmir feat. Saara - Vauvoja

6. Antti Tuisku - Blaablaa (En kuule sanaakaan)

7. Wiz Chalifa feat. Charlie Puth - See you again

8. Mikael Gabriel - Mimmit Fiilaa

9. Martin Tungevaag feat. Italobrothers - Springfield

10. Major Lazer & DJ Snake feat. Mo - Lean On

Lisätietoja antaa:

Hermanni Seppälä, Ohjelmajohtaja, The Voice, hermanni.seppala@sbs.fi, p. 0505571817

Teflon Brothersin haastattelupyynnöt:

Jannika Nyqvist, Universal Music Finland, jannika.nyqvist@umusic.fi, p. 0406842029

SBS Discovery Radio Oy on kaupallinen radioyhtiö, johon kuuluvat valtakunnalliset radiokanavat The Voice, Iskelmä ja Radio City sekä paikallisradiot Radio Pooki Raahessa, Play Radio Tampereella ja Radio Jyväskylä. SBS Discovery Radio Oy panostaa vahvasti laadukkaisiin online-sisältöihin ja radiokanavien online-yhteisöt ovat maan suosituimpia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2014 oli 17 M€. SBS Discovery Radio Oy työllistää Suomessa noin 130 media-alan ammattilaista. Yhtiö on sijoittunut erinomaisesti Great Place To Work –tutkimuksessa ja sen tavoitteena on olla Suomen paras media-alan työpaikka. SBS Discovery Radio Oy:n omistaa amerikkalainen mediayhtiö Discovery Communications.

Avainsanat: