The Voice tuo radioon uraa uurtavan jatkokuunnelman

The Voice –radiokanavalla kuullaan Pikku Naisia 2.0 –kuunnelma 2. syyskuuta alkaen. Kuunnelmassa kolme eri elämäntilanteessa olevaa naista keskustelevat naisen arjen aiheista.

Uuden ajan radiokuunnelma on tehty kiireisen elämän tarpeisiin: jaksot ovat lyhyitä, ne esitetään radiokanavalla päivittäin ja sarjaa voi seurata myös Voicen nettisivuilla. Pikku Naisia 2.0 - radiojatkokuunnelma maalaa tarinaa kolmesta kaupunkilaisnaisesta, Annasta, Marista ja Kristasta, joista jokainen katselee maailmaa omasta näkökulmastaan.

Sarjan kirjoittaja on oululaislähtöinen Eeva-Maria Lisko. Kirjoittaja itse pitää radiota oivana alustana värittää kirjoitettu teksti jokaiselle kuulijalle oman näköiseksi.

-          Kuunnelmassa joku lukee kirjoitetun tekstin kuulijalle. Ääni on enemmän kuin pelkkä teksti tai kuva, ääni luo mielikuvia ja saa kirjoitetun tekstin kasvamaan paperia suuremmaksi, kertoo Lisko.

Eeva-Maria Lisko on julkaissut lyhytproosaa ja novelleita eri nimimerkkien takana jo yli viidentoista vuoden ajan. Ensimmäiset omalla nimellä kirjoitetut tarinat ilmestyivät uudistuneessa Reginassa keväällä 2013. Kolme täyspitkää romaanikäsikirjoitusta on työn alla, kaksi niistä jo muokkausvaiheessa valmiina näkemään päivänvalon.

Muut työryhmän jäsenet ovat äänituottaja Joni Hartikainen, kuunnelman kertojaääni Cia Heritty ja dialogit näyttelevä Ria Kataja. The Voice -radiokanavan ohjelmajohtaja René Mäkinen on innoissaan uudesta aluevaltauksesta:

-          Tuomme radioon kohderyhmäämme arkisella, mutta samalla mielenkiintoisella tavalla puhuttelevaa sisältöä. Sisältökilpailu on kaupallisessa radiossa tällä hetkellä ihanan kovaa, ja tällä kuunnelmalla vastaamme tuohon huutoon tuomalla taajuudelle runsaasti samaistumispintaa ja tuulia oikeasta elämästä.

Kuunnelmaa esitetään radiossa yksi osa päivässä arkisin klo 9.15, 12.15, 17.15 ja 20.15. Viikon kaikki osat kuullaan kokonaisuudessaan lauantaisin ja sunnuntaisin klo 09.00 alkaen. Osat ovat kuunneltavissa myös Voicen nettisivuilla, josta löytyy kuunnelman henkilöiden esittely ja paljon lisätietoa.

Lisätietoja:

www.voice.fi/pikkunaisia

Sarjan kirjoittaja Eeva-Maria Lisko, p. 050 371 8247
The Voicen ohjelmajohtaja René Mäkinen, p. 0400 885 640

SBS Discovery Radio on kaupallisen radiotoiminnan markkinajohtaja, johon kuuluvat radiokanavat The Voice, Iskelmä, Radio City ja raahelainen paikallisradio Radio Pooki. SBS Discovery Radio panostaa vahvasti laadukkaisiin online-sisältöihin ja radiokanavien online-yhteisöt ovat maan suosituimpia. Yhtiön liikevaihto vuonna 2012 oli 17 M€. SBS Discovery Radio työllistää Suomessa noin 130 media-alan ammattilaista. Yhtiö on sijoittunut erinomaisesti Great Place To Work –tutkimuksessa ja sen tavoitteena on olla Suomen paras media-alan työpaikka.

Lainaukset

René Mäkinen
Kuunnelmassa joku lukee kirjoitetun tekstin kuulijalle. Ääni on enemmän kuin pelkkä teksti tai kuva, ääni luo mielikuvia ja saa kirjoitetun tekstin kasvamaan paperia suuremmaksi.
Eeva-Maria Lisko