Vuoden 2016 virallinen kesähitti on jälleen valittu

Kyseessä oli virallisen Kesähitti-äänestyksen kymmenes vuosi. Tänä vuonna kesähittikisa käytiin ensimmäistä kertaa radiokanava KISSillä. Äänestys keräsi valtavasti ääniä ja tilanne kärjessä vaihteli lähes päivittäin, mutta kalkkiviivoilla suurimman äänimäärän itselleen keräsi kuitenkin JVG:n Hehkuu. Hehkuu sai 42 prosenttia äänistä ja näin ollen valittiin tämän vuoden viralliseksi kesähitiksi.

Kovimman vastuksen JVG:lle tarjosi Petri Nygård kappaleellaan Pannaan Suomi Kuntoon.

JVG:n toinen puolisko Jare Brand ennätti Vierumäen leirikoulusta ottamaan nopeasti uutisen iloisena vastaan. Petri Nygårdin mielestä taas molemmat ovat voittajia, sillä suomirap loisti mitalipaikoilla.

KISSin juontaja Jenni Haapala on seurannut kesähittiäänestystä lähietäisyydeltä ja kommentoi äänestystä ja äänestyksen voittajaa seuraavasti:

”On ollut tosi hienoa huomata, että kyseessä oli todella kesähittiskaba sillä sekä suomalaiset että ulkomaiset biisit olivat kesäisiä hyvän mielen biisejä. Olen erityisen ylpeä, että kotimainen musa oli edustettuna hyvin vahvasti. Hehkuu on mieletön biisi joka soi mun kaveripiirissäni paljon. JVG:n särmä ja rytmi ja Teemu Brunilan ääni ovat vastustamatonta kissanminttua.”

Kesähitti-äänestyksen suosituimmat kappaleet pääsevät viralliselle KISS Kesähitti -kokoelmalle, joka julkaistaan 23.6.

Lisätietoja: Jani Jääskeläinen / Tuottaja, jani.jaaskelainen@bauermedia.fi, tel. +35840 722 68 66

Bauer Media Oy on Suomen suurin radiotalo, joka tavoittaa radio- ja onlinetuotteillaan noin kolme miljoonaa suomalaista viikoittain. Brändejämme ovat Radio Nova, Iskelmä, KISS, Radio City, Radio Pooki, Play Radio, Radio Jyväskylä ja Voice.fi. Bauer Media Oy panostaa laadukkaisiin radio- ja online-sisältöihin ja lupaa, että median ostaminen on helppoa, mukavaa ja tuloksellista.

Bauer Media Oy:n liikevaihto vuonna 2015 oli 17 M€, ja se työllistää noin 150 media-alan ammattilaista. Yhtiö on sijoittunut 10 vuotta peräkkäin Great Place To Work –tutkimuksessa Suomen parhaimpien työpaikkojen joukkoon. Bauer Media Oy kuuluu Bauer Media Groupiin, joka on Euroopan suurin radiotalo.