Yllätyspaluu: Maria Guzenina ja Joonas Hytönen Radio Novan juontajiksi

Radio Nova kutsuu 20-vuotisjuhlansa kunniaksi kesäjuontajiksi Novalta tuttuja, mutta jo muualla uraa luovia radion ammattilaisia. Kesäaamuissa paluun radioon tekevät muun muassa Joonas Hytönen, Maria Guzenina ja Silvia Modig. Heistä jokainen työskentelee tällä hetkellä radion ulkopuolella: Joonas Hytönen tuotantoyhtiö FremantleMedian toimitusjohtajana, Modig ja Guzenina puolestaan kansanedustajina.

Kansanedustaja Maria Guzenina juonsi Radio Novalla 2000-luvun alkupuolella muun muassa aamu- sekä viikonloppuohjelmia. Uutta kesäpestiään Guzenina odottaa innolla.

- On aivan mahtava idea Radio Novalta kutsua entisiä novalaisia juontamaan kanavan aamulähetyksiä juuri kesällä. Radio on pitänyt pintansa median murroksessa poikkeuksellisen hyvin, koska se on kuin hyvä kaveri, läsnä ja mukana elämän eri tilanteissa. Kuuntelen itse radiota eniten juuri aamuisin. Vaikka musiikki luo omalta osaltaan väriä aamuun, juontajien jutustelu saa parhaimmillaan riemuntunteitakin pintaan.

Tämän tunnetun kolmikon lisäksi oman värinsä Radio Novan kesäaamuihin tuovat kotimaisen viihteen kärkinimet Jaakko Saariluoma, Janne Kataja ja Eppu Salminen. Aamuohjelmaa isännöi näyttelijä ja Novan Viikonloppu -ohjelman juontaja Janne Virtanen. Guzeninan tavoin koko juontotiimi odottaa kesäpestejään innolla.

- Olen aamuihminen ja etenkin kesäaamut ovat mielestäni ihmisen parasta aikaa. Omista Novan aamuistani on jo yli 10 vuotta, mutta kun sain tarjouksen pienestä kesäisestä juontajavierailusta, en empinyt hetkeäkään. Radiolla on aina iso paikka sydämessäni. Taidot saattavat olla vähän ruosteessa näin monen vuoden jälkeen, mutta juontajaparina on onneksi Janne Virtanen eli kokenut kaveri, Guzenina iloitsee.

- Astun heinäkuussa studioon uteliaana, innokkaana ja valmiina keskustelemaan kuulijoille tärkeistä ajankohtaisista ilmiöistä, tapahtumista ja uutisista - aamun hetkeen sopivalla herkkyydellä.

20-vuotias Radio Nova painaa siis täysillä myös heinäkuun lomakaudella. Uutiset, sää- ja liikennetiedot palvelevat kuuntelijaa arkisin aamusta iltaan eli aamukuudesta iltakymmeneen saakka.

Radio Novan Tähdet arkisin klo 6:00-10:00, 26.6.-4.8.2017

Janne Virtanen, Maria Guzenina, Silvia Modig, Joonas Hytönen, Jaakko Saariluoma, Janne Kataja, Eppu Salminen.

Lisätietoja:

Niina Jokiaho, Head of Radio Nova, niina.jokiaho@bauermedia.fi, 040 594 7146

Bauer Media Oy on Suomen suurin radiotalo, joka tavoittaa radio- ja onlinetuotteillaan noin kolme miljoonaa suomalaista viikoittain. Brändejämme ovat Radio Nova, Iskelmä, KISS, Radio City, Radio Pooki, Play Radio, SuomiRock ja Voice.fi. Bauer Media Oy panostaa laadukkaisiin radio- ja online-sisältöihin ja lupaa, että median ostaminen on helppoa, mukavaa ja tuloksellista.