Christian Rönnbackan dekkareita on myyty jo 20 000 kappaletta

Dekkaristi Christian Rönnbackan rikosromaaneita Operaatio Troijalainen ja Julma on myyty yhteensä jo yli 20 000 kappaletta. Myyntimäärä sisältää teosten myynnin niiden kaikissa julkaisumuodoissa.

Rönnbackan esikoisdekkari Operaatio Troijalainen (2012) aloitti ylikonstaapeli Antti Hautalehdosta kertovan kirjasarjan. Pohjanmaalla syntynyt porvoolaispoliisi on rehti suoran toiminnan mies, joka saattaa ratkaisuillaan myös ärsyttää. Operaatio Troijalaisessa poliisi on kansainvälisen huumeliigan jäljillä, ja Hautalehto soluttautuu liigaan valehenkilöllisyyden turvin. Operaation veriset loppuratkaisut herättävät liigan johdossa kostonhalun, ja niinpä Hautalehdon perään lähetetään palkkamurhaajat sarjan toisessa osassa Julma (2013). Samaan aikaan tutkinnanjohtajaksi ylennetty Hautalehto jäljittää kylmäveristä rikollista, joka jälkiä jättämättä sieppaa lapsia näiden kotoa. Sarjan kolmas osa julkaistaan syksyllä 2014.

Evijärveltä kotoisin oleva kirjailija Christian Rönnbacka on koulutukseltaan poliisi. Nykyisin pääkaupunkiseudulla asuva Rönnbacka on työskennellyt poliisina noin kymmenen vuoden ajan, muun muassa Keskusrikospoliisissa. Nykyisin hän työskentelee vakuutusetsivänä.

Lisätiedot, arvostelukappaleet ja haastattelupyynnöt

Bazar Kustannus Oy, viestintäpäällikkö Vilja Perttola, puh. 040 755 3319, s-posti vilja@bazarkustannus.fi

LIITTEET: Christian Rönnbacka © photolies.com, Operaatio Troijalainen_etukansi, Julma_etukansi

Bazar Kustannus Oy on osa pohjoismaista Bazar Publishers -kustantamoryhmää. Suomessa Bazar Kustannus Oy kustantaa pääasiassa käännöskirjallisuutta, mutta tavoitteena on tehdä myös suomalaista kirjallisuutta tunnetuksi muissa Pohjoismaissa.