Cristina López Barrio vieraana Turun kirjamessuilla

Espanjalainen kirjailija Cristina López Barrio vierailee Suomessa 4.─6.10. Hän esiintyy Turun kirjamessuilla lauantaina 6.10. Tuolloin julkistetaan López Barrion romaani Mahdottomien rakkauksien talo.

Turun kirjamessujen teemamaana on tänä vuonna Espanja. Kirjamessujen vieraaksi on kutsuttu Cristina Lopéz Barrio, joka kertoo romaanistaan Mahdottomien rakkauksien talo Agricola-lavalla lauantaina 6.10. klo 12.40. ´

Mahdottomien rakkauksien talo on maagis-realistinen romaani ja sukutarina, jonka pääosassa ovat Lagunan suvun naiset ─ heidän suhteensa äiteihin, lapsiin, rakastettuihin ja espanjalaiskylään, jossa heillä on oma erityinen asemansa.

1800-luvun lopulla, kastilialaisessa kylässä asuu nuori ja ylpeä Clara Laguna, jolla on meripihkan väriset silmät. Hän hurmaa kylään saapuneen andalusialaismiehen ja pari rakastuu intohimoisesti. Kun lumi sataa maahan, miehen täytyy palata kotiinsa. Clara jää odottamaan häntä takaisin ─ turhaan.

Koko kylä tietää Lagunan naisia kohdanneesta kirouksesta. Niin kauan kuin kukaan kykenee muistamaan, on kirous seurannut suvun naisten elämää. Heidät on tuomittu onnettomaan rakkauteen: kukaan heistä ei tule menemään naimisiin ja he synnyttävät vain tyttölapsia, jotka saavat osakseen saman kirouksen.

Cristina López Barrio (s. 1970) on koulutukseltaan juristi. Mahdottomien rakkauksien talo on hänen ensimmäinen aikuisille suunnattu romaaninsa; aikaisemmin hän on julkaissut yhden palkitun nuortenkirjan.

Espanjankielinen alkuteos: La casa de los amores imposibles
Suomennos: Taina Helkamo
sidottu / 456 sivua
ISBN 978-952-5637-59-5
julkaisupäivä: 6.10.2012

Lisätiedot, arvostelukappaleet ja haastattelupyynnöt

Bazar Kustannus Oy, tiedotuspäällikkö Vilja Perttola, 040 755 3319, vilja@bazarkustannus.fi

LIITTEET: Cristina López Barrio © Manolo Yllera, Mahdottomien rakkauksien talo_etukansi

Espanjalainen Cristina López Barrio vierailee Turun kirjamessuilla 6.10.2012.
Mahdottomien rakkauksien talo julkistetaan Turun kirjamessuilla 6.10.2012.