Julmettu sarjakuva-albumi pupujen uusista itsemurhista ilmestyi

Pupujen uusi itsemurhakirja on neljäs sarjakuva-albumi Andy Rileyn piirtämässä sarjassa pupujen onnettomista kohtaloista. Kipeät kohtalot ovat ennennäkemättömiä.

Sairaanhauskat puput ovat keksineet lisää epätoivoisia tapoja päättää päivänsä. Miten hauskaa on, kun pupu lävistää päänsä piparimuotilla? Sairasta, mutta hauskaa.

Andy Riley on brittiläinen sarjakuvantekijä ja käsikirjoittaja. Hän on piirtänyt useita sarjakuvia, joista on suomeksi julkaistu Pupujen itsemurhakirja (2004), Itsemurhapupujen paluu (2005) ja Pupujen suuri itsemurhakirja (2010). The Observer Magazine julkaisee viikoittain Rileyn sarjakuvaa Roasted. Riley on käsikirjoittanut brittiläisiä sketsisarjoja yhdessä Kevin Cecilin kanssa, mm. Suomessakin esitettyjä suosittuja sarjoja Ponille kyytiä ja Pikku-Britannia.

”Eihän tämän pitäisi olla hauskaa. Ei oikeasti pitäisi. Mutta sitä tämä juuri on.”
Miranda Hart

Englanninkielinen alkuteos: Dawn of the Bunny Suicides
Suomennos: Maija Paavilainen
Sidottu / 160 s. / ovh 20 euroa