Kunnioitus on Paulo Coelhon kymmenes kalenteri

Kunnioitus ─ Kalenteri 2014 on suositun brasilialaiskirjailijan Paulo Coelhon uusi vuosikalenteri. Kalenteri ilmestyy nyt kymmenettä kertaa.

Paulo Coelhon uusi vuosikalenteri sisältää viikoittaisia mietelauseita kirjailijan aikaisemmin julkaistuista teoksista, kuten Alkemisti, Pyhiinvaellus, Valon soturin käsikirja, Yksitoista minuuttia ja Zahir, sekä erityisesti Coelhon uusimmasta romaanista Accran kirjoitukset. Kalenterin värikkään kuvituksen on tehnyt kolumbialainen taiteilija Catalina Estrada.  Kalenteri on julkaistu 17 kielellä ja sitä on myyty yli kaksi miljoonaa kappaletta ensimmäisen kalenterin ilmestymisen jälkeen.

Paulo Coelho on syntynyt Rio de Janeirossa vuonna 1947 ja on yksi maailman suosituimmista kirjailijoista. Hän ehti työskennellä muun muassa lauluntekijänä, näyttelijänä, toimittajana ja teatterin johtajana ennen kuin aloitti kirjoittamisen. Käännekohdaksi kirjailijan tiellä tuli pyhiinvaellus Santiago de Compostelassa vuonna 1986. Coelhon ensimmäinen romaani Pyhiinvaellus ilmestyi vuonna 1987. Coelhon kirjoja on julkaistu 79 kielellä ja 170 maassa ja niitä on myyty yhteensä yli 145 miljoonaa kappaletta. Alkemisti (1988) on kirjailijan tunnetuin teos, ja sitä on myyty jo yli 65 miljoonaa kappaletta. Suomessa on julkaistu 14 romaania sekä mietelausekokoelmat Elämä ja Rakkaus. Coelhon uusin romaani Accran kirjoitukset ilmestyi suomeksi huhtikuussa 2013, ja se nousi suoraan Suomen myydyimpien kirjojen joukkoon.

Paulo Coelho on yksi maailman suosituimmista kirjailijoista. Hän on Brasilian kirjallisuusakatemian jäsen ja YK:n rauhanlähettiläs.

Portugalinkielinen alkuteos: Compartilhar
Suomennos: Sanna Pernu ja Jarna Piippo
Nidottu

”Mitä on tieto? Se ei ole absoluuttista totuutta elämästä ja kuolemasta vaan jotain mikä auttaa meitä elämään ja kohtaamaan arkipäivän haasteet. Se ei ole kirjaviisautta, joka ruokkii vain hyödyttömiä keskusteluja menneestä tai tulevasta, vaan syvällistä tietämystä joka on jokaisen hyvään pyrkivän miehen ja naisen sydämessä.”
Paulo Coelho, Accran kirjoitukset

Bazar Kustannus Oy, tiedotuspäällikkö Vilja Perttola, puh. 040 755 3319, s-posti vilja @ bazarkustannus.fi
Paulo Coelhosta: verkkosivut: www.paulocoelho.com, blogi: http://paulocoelhoblog.com, Twitter: http://twitter.com/paulocoelho ja Facebook: www.facebook.com/paulocoelho

LIITTEET: etukansi_Kunnioitus Kalenteri 2014, Kuvitus_Kunnioitus Kalenteri 2014, Paulo Coelho © Paul MacLeod