Ainu on Lastenklinikoiden Kummien uusi yhteistyökumppani

Suomen johtava lastentarvikemerkki Ainu ja Lastenklinikoiden Kummit ry aloittavat yhteistyön vuoden 2015 alussa. Osana yhteistyötä Ainu lahjoittaa jokaisesta vuoden 2015 aikana myydystä Ainu Ensipupusta 50 senttiä Kummeille pienten lapsipotilaiden hyväksi.  Kampanjan tuotto ohjataan Suomen yliopistollisten sairaalojen lastenklinikoiden laitehankintoihin.

– Suurin osa Ainun tuotteiden käyttäjistä on alle 2-vuotiaita, joten pienet potilaat ovat lähellä Ainun sydäntä. Ainukin haluaa tehdä hyvää, ja Kummit ovatkin Ainulle luonteva yhteistyökumppani: Kummit tukevat lapsia silloin, kun apua tarvitaan kaikkein eniten – on mahtavaa olla mukana auttamassa, kertoo Ainun tuoteryhmäpäällikkö Elina Seppänen Berner Oy:stä.

Myös Lastenklinikoiden Kummit ry näkee yhteistyössä Ainun kanssa paljon potentiaalia:

Ainu-tuotteiden ympärille rakentuva yhteistyö Bernerin ja Kummien välillä on lähtökohdiltaan erinomainen, koska lapsiperheet ovat molempien osalta toiminnan keskiössä. Kummien odotukset yhteistyölle ovat korkealla ja teemme töitä sen eteen, jotta hyödyt niin potilasperheiden kuin kumppaninkin kohdalla koetaan niin merkittäviksi, että kumppanuudesta muodostuu monivuotinen. Kotimaisena hyväntekeväisyysjärjestönä on hienoa päästä tekemään yhteistyötä perinteikkään suomalaisen perheyrityksen kanssa, sanoo viestintäpäällikkö Matti Valli Lastenklinikoiden Kummit Ry:stä.

Mukana yhteistyössä oleva Ainu Ensipupu on ilahduttanut perheen pienimpiä jo 25 vuoden ajan. 1960-luvun puolivälissä perustetun Ainun valikoimiin kuuluu toistasataa tuotetta, joita yhdistävät turvallisuus, helppokäyttöisyys, laadukkuus ja hyvä hinta-laatusuhde.

Maria Rämö, viestintä, maria.ramo@berner.fi, puh. 0207 91 4527

Elina Seppänen, tuoteryhmäpäällikkö, elina.seppanen@berner.fi, puh. 0207 91 4292

www.ainu.fi, www.kummit.fi

Ainu-lastentarvikesarja on tarjonnut ratkaisuja suomalaisen lapsiperheen arjen helpottamiseksi jo 1960-luvun puolivälistä asti. Tuoteperheestä löytyy apua niin imettävien äitien, vastasyntyneiden kuin vaippaikäisten tarpeisiin. Laadukkaat, turvalliset ja helppokäyttöiset Ainu-tuotteet on kehitetty yhteistyössä asiantuntijoiden kanssa. Ainukerho tarjoaa iloa ja etuja jäsenilleen. www.ainukerho.fi

Lastenklinikoiden Kummit ry on vuonna 1993 perustettu hyväntekeväisyysjärjestö, joka tukee Suomen viittä yliopistollista lastenklinikkaa, kehitys- ja tutkimustyötä sekä parantaa potilaiden viihtyvyyttä sairaala-aikana. Viime vuosina yhdistys on tukenut merkittävin panoksin lasten ja nuorten mielenterveystyötä. Koko toimiaikanaan Lastenklinikoiden Kummit ry on tehnyt lahjoituksia sairaaloille noin 30 miljoonan euron edestä.

Berner Kulutustavarat on myynnin ja markkinoinnin moniosaaja, joka tuntee suomalaisen kuluttajan tarpeet. Tuotevalikoimaan kuuluvat Bernerin omat päivittäistavaramerkit sekä maahantuodut kansainväliset kosmetiikkamerkit. Osaston kotimaisia tuotemerkkejä ovat Herbina, Ainu, XZ, LV, Oxygenol, Rajamäen, Korrek ja Lasol. Johtavana kosmetiikan maahantuojana Berner edustaa Suomessa myös monia kansainvälisiä merkkejä, kuten Calvin Klein, Chloé, Clarins, Gatineau, IsaDora, Mavala, Marc Jacobs, philosophy, Rimmel, Sally Hansen ja Sensai. Maahantuotujen tuotteiden valikoimaan kuuluvat myös Kikkomanin ja Saclán elintarvikkeet, BabyBjörn -lastentarvikkeet sekä Omron-hyvinvointituotteet. www.berner.fi/kulutustavarat