Berner avasi kaksi uutta tuotantolaitosta Suomeen

Maaliskuun alusta alkaen Heinävedellä valmistetaan myös desinfiointiaineita, autonhoitotuotteita ja erilaisia etikkatuotteita.

Berner Oy on valmistanut hiustenhoito- ja ihonhoitotuotteita, pesu- ja puhdistusaineita sekä kasvin-suojelutuotteita Heinävedellä vuodesta 2001 alkaen. Maaliskuun 2014 alusta alkaen Heinävedellä valmistetaan myös Rajamäen väkiviinaetikkaa, Lasol ja Korrek -autonhoitotuotteita sekä etanolipohjaisia sairaalatuotteita, kuten Dilutusta ja Desinfektolia.
Berner Oy aloitti Heinäveden tuotantolaitosten rakentamisen noin kaksi vuotta sitten, kun selvisi, että Rajamäen tuotantolaitoksen vuokrasopimus Altian kanssa tulee päättymään.

Tuotantolaitosten kokonaisinvestointi oli noin 15 miljoonaa euroa, joista Heinäveden kunnan osuus tontin ja rakennusten osalta oli noin 5 miljoonaa euroa.
- Kotimaisuus on meille tärkeä arvo. Halusimme ehdottomasti pitää merkkituotteidemme valmistuksen Suomessa. Uudet tehtaat palvelevat vuosikymmeniä, omistajasuvun jäsen George Berner sanoo.

Uusien tuotantolaitosten avajaisia vietettiin torstaina 20. maaliskuuta 2014. Paikalla oli myös työministeri Lauri Ihalainen . Ministeri Ihalainen totesi avajaispuheessaan, että uudet tuotantolaitokset ovat iso asia paitsi Heinäveden alueelle, myös uskolle siihen, että suomalaisuudella voi pärjätä.
- Bernerin arvot ovat Työ, Rehellisyys ja Ihminen ja ne kuvailevat erinomaisesti suomalaisuutta ja suomalaista yhteiskuntaa sellaisena kuin haluamme sen globaalissa muutoksessa säilyvän, ministeri Ihalainen sanoi.

Bernerin Heinäveden tuotantolaitokset työllistävät 50 henkilöä ja ovat siten Heinäveden toiseksi suurin teollinen työnantaja.
- Emme pärjää massatuotannolla vaan tuotteilla, jotka omat tuotekehittäjämme ovat luoneet nimenomaan suomalaisiin oloihin sopiviksi. Tuotteidemme laadun takaa osaava henkilökuntamme, toimitusjohtaja Antti Korpiniemi totesi avajaispuheessaan.

Lisätietoja :
Jenni-Helena Niemi | viestintäpäällikkö
p. 044 385 1738, jenni-helena.niemi@berner.fi

Antti Korpiniemi | toimitusjohtaja
p. 050 5513 720, antti.korpiniemi@berner.fi

George Berner | hallituksen jäsen
p. 050 66567, george.berner@berner.fi

Berner Oy:llä on Heinävedellä kolme tuotantolaitosta, joissa valmistetaan autonhoitotuotteita, kasvinsuojelutuotteita, etanolipohjaisia sairaalatuotteita, hiustenhoito- ja ihonhoitotuotteita, pesu- ja puhdistusaineita ja Rajamäen väkiviinaetikkaa ja viinietikoita. Tunnetuimpia tuotemerkkejä ovat mm. XZ, LV, Herbina, Oxygenol, Tummeli, GreenCare, Free, Dilutus, Desinfektol, Heti, Korrek, Lasol ja Rajamäen. Heinäveden tuotantolaitoksissa valmistetaan yhteensä noin 550 erilaista tuotetta. Tuotantolaitokset työllistävät 50 henkilöä.

Berner Oy on vuonna 1883 perustettu suomalainen perheyhtiö, jonka toiminta on myös kansainvälistä. Yrityksen pääkonttori, tuotekehitys ja tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa. Baltiassa ja Ruotsissa asiakkaita palvelevat tytäryhtiöt. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2012 noin 330,5 MEUR ja henkilöstön määrä 515. Lue lisää www.berner.fi

Yrityksestä

Berner Oy on vuonna 1883 perustettu suomalainen perheyhtiö. Berner on brändien tavaratalo, jonka valikoimissa on johtavia kotimaisia ja kansainvälisiä huippumerkkejä. www.berner.fi vaihde: +358 207 91 00info@berner.fi

Berner Oy avasi Heinävedelle kaksi uutta tuotantolaitosta.
Tweettaa
Berner Oy:n Heinäveden tuotantolaitokset työllistävät 50 henkilöä.
Tweettaa
Lasol- ja Korrek -autonhoitotuotteiden, Dilutus- ja Desinfektol -sairaalatuotteiden sekä Rajamäen etikkatuotteiden valmistus on siirretty Rajamäeltä Heinävedelle.

Lainaukset

Kotimaisuus on meille tärkeä arvo. Halusimme ehdottomasti pitää merkkituotteidemme valmistuksen Suomessa. Uudet tehtaat palvelevat vuosikymmeniä.
omistajasuvun jäsen George Berner
Bernerin arvot ovat Työ, Rehellisyys ja Ihminen ja ne kuvailevat erinomaisesti suomalaisuutta ja suomalaista yhteiskuntaa sellaisena kuin haluamme sen globaalissa muutoksessa säilyvän.
työministeri Lauri Ihalainen
Emme pärjää massatuotannolla vaan tuotteilla, jotka omat tuotekehittäjämme ovat luoneet nimenomaan suomalaisiin oloihin sopiviksi. Tuotteidemme laadun takaa osaava henkilökuntamme.
toimitusjohtaja Antti Korpiniemi