Berner laajentaa brändiportfoliotaan Baltiassa

Berner Oy ja Viron johtava kosmetiikkayritys Renalko Kaubandus Oü ovat sopineet COTY –brändien maahantuonnin ja jakelutoiminnan siirtymisestä Bernerille Virossa. Renalko jatkaa tunnettujen kosmetikkabrändien, kuten Rimmelin, Sally Hansenin sekä Adidaksen vähittäismyyjänä.

Sopimus vahvistaa Bernerin asemaa yhtenä Baltian maiden johtavista kosmetiikan maahantuojista ja jakelijoista. Berner toimii nyt COTY –brändien jakelijana Suomen lisäksi kaikkialla Baltiassa. COTY on yksi maailman johtavista kosmetiikkayrityksistä, jonka brändejä myydään yli 130 maassa.

Viime vuonna Berner osti liettualaisen UAB Kruzas Nordic Cosmetics Distribution -yrityksen, jonka osana myös Viron maahantuonti ja jakelu tulee toimimaan. Renalkon liikevaihto oli vuonna 2014 noin 7 miljoonaa euroa. Renalkon edustamiin kansainvälisiin kosmetiikkabrändeihin kuuluvat COTYn myötä mm. Rimmel, Adidas, Sally Hansen, Bourjois, Beckham ja Guess.

- Yhteistyö Renalkon kanssa jatkaa kasvustrategiamme toteutusta. Kotimarkkina-alueemme kattaa myös Baltian maat ja tavoitteenamme on kasvu uusille lähialueille jatkossakin, Berner Oy:n toimitusjohtaja Antti Korpiniemi sanoo.

- Yli 20 vuotta toiminut Renalko on laajentanut jälleenmyyntitoimintaansa myös Latviaan ja Liettuaan. COTY –brändien jakelun myötä kasvatamme laadukkaiden kosmetiikkabrändien edustustamme kaikkialla Baltiassa, liiketoimintajohtaja Richard Berner kertoo.

Lisätietoja:

Berner Oy | toimitusjohtaja Antti Korpiniemi
p. 0207 91 00 |antti.korpiniemi@berner.fi

Berner Oy | liiketoimintajohtaja Richard Berner
p. 0207 91 00 |richard.berner@berner.fi

Berner Oy on vuonna 1883 perustettu vakavarainen suomalainen perheyritys, jonka laadukkaat kotimaiset ja kansainväliset tuotemerkit ovat kiinteä osa suomalaista arkea. Toimintaamme ohjaa halu tarjota asiakkaillemme vain parhaita tuotteita ja parasta palvelua. Konsernimme liikevaihto vuonna 2014 oli 275,9 miljoonaa euroa, omavaraisuusaste 78,6 % ja henkilöstömäärä 517. Pääkonttorimme, tuotekehityksemme ja tuotantolaitoksemme sijaitsevat Suomessa, tytäryhtiömme Ruotsissa ja Baltiassa. Lisätietoja: berner.fi.

Oman tuotekehityksemme tunnettuja merkkejä ovat muun muassa XZ, LV, Herbina, Heti, GreenCare, Korrek, Lasol, Nokian Jalkineet sekä Rajamäen tuotteet.