Berner Oy ostaa Make-Trade Oy:n liiketoiminnan

Berner Oy on ostanut Make-Trade Oy:n koko liiketoiminnan liiketoimintakaupalla. Kauppa vahvistaa Bernerin asemaa päivittäistavarakaupan tunnettujen brändien maahantuojana ja markkinoijana.

Make-Trade Oy on päivittäistavarakauppaan keskittynyt maahantuoja, markkinoija ja jakelija. Tunnetuin edustettu brändi on BIC, Pariisin pörssiin listattu ranskalainen perheyritys. Yhtiö on maailman johtava kirjoitusvälineiden, sytyttimien ja varsiterien valmistaja.

- Liiketoimintakauppa vahvistaa asemaamme päivittäistavarakaupan tunnettujen brändien maahantuojana ja markkinoijana. Varsinkin BIC on globaalina brändinä tavoitettavissa kaikkialla maailmassa yli neljässä miljoonassa vähittäismyyntipisteessä. Vahva tavoitteemme on jatkaa brändien kasvua ja kehittämistä, sanoo Berner Oy:n toimitusjohtaja Antti Korpiniemi.

Vuonna 1993 perustetun Make-Trade Oy:n liikevaihto oli vuonna 2016 noin 7 miljoonaa euroa. Make-Trade työllistää 13 henkilöä, jotka siirtyvät Bernerille vanhoina työntekijöinä kaupan toteutumisen myötä 31.12.2017.

- Make-Trade Oy ja sen edustamat brändit saavat Berneristä hyvän kodin. Bernerin pitkäaikainen ja laaja osaaminen varmistaa lisäarvon ja kasvun luomisen päämiehillemme ja asiakkaillemme, sanoo Make-Trade Oy:n toimitusjohtaja Kalevi Sevón.

Lisätietoja:

Antti Korpiniemi, toimitusjohtaja, antti.korpiniemi@berner.fi, p. 020 791 4200

Nicolas Berner, talous- ja kehitysjohtaja, nicolas.berner@berner.fi, p. 020 791 4203

Kalevi Sevón, toimitusjohtaja, Make-Trade Oy, kalevi.sevon@make-trade.fi, p. 09 759 49444

Berner Oy on vuonna 1883 perustettu vakavarainen suomalainen perheyritys, jonka laadukkaat kotimaiset ja kansainväliset brändit ovat kiinteä osa suomalaista arkea. Me Bernerillä tuotamme ja maahantuomme tuotteita ja palveluita, jotka tuovat ihmisten arkeen lisää hyvinvointia, ja jotka on tuotettu kaikin puolin kestävällä tavalla. Konsernimme liikevaihto vuonna 2016 oli 314,4 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 546. Pääkonttorimme, tuotekehityksemme ja tuotantolaitoksemme sijaitsevat Suomessa, tytäryhtiömme Ruotsissa ja Baltiassa. Lisätietoja: berner.fi.

Oman tuotekehityksemme tunnettuja merkkejä ovat muun muassa XZ, LV, Herbina, GreenCare, Korrek, Lasol, Nokian Jalkineet sekä Rajamäen tuoteperhe.