Hellävaraista pesutehoa uudistuneilla LV-pyykinpesunesteillä

LV Pyykinpesunesteet tarjoavat uudistuneen koostumuksensa ansiosta hellävaraisen ja aiempaa tehokkaamman vaihtoehdon ympäristöystävälliseen pyykinpesuun. Uutta on myös entistä raikkaampi ulkoasu ja pakkaus sekä yhden litran pyykinpesunesteille myönnetty Pohjoismainen ympäristömerkki eli joutsenmerkki.

Uudistuneet LV Pyykinpesunesteet edustavat uutta pyykinpesuteknologiaa, jonka avulla pyykit puhdistuvat tehokkaasti ja ympäristöä kunnioittaen. Ne puhdistavat pyykin vähemmillä kemikaaleilla, tehokkaammin jo alhaisemmissa lämpötiloissa ja niiden hajoavuus luonnossa on entistä parempi. Pyykinpesunesteiden koostumuksessa pinta-aktiivisia aineita on korvattu entsyymeillä. Alle 5% saippuaa sisältävän koostumuksensa ansiosta ne sopivat myös kestovaippojen pesuun.

Nestemäiset pesuaineet ovat kätevä vaihtoehto pyykkäämiseen, sillä ne sopivat kaikenlaiseen pyykinpesuun kaikissa lämpötiloissa ja esimerkiksi tahranpoistoa voi tehostaa kaatamalla pesunestettä suoraan tahralle. Myös kosteussuojatut, kuten gore-tex-tekstiilit, voidaan pestä LV:n nestemäisillä pesuaineilla. LV Pyykinpesunesteitä on saatavilla kolmea erilaista:

Yhden litran joutsenmerkitty LV Pyykinpesuneste valkopyykille pitää valkoisen pyykin valkoisena ja estää valkoisten vaatteiden harmaantumisen.

Yhden litran joutsenmerkitty LV Pyykinpesuneste kirjopyykille sisältää värien suoja-aineen, joka sitoo irronneet väriaineet estäen muita tekstiilejä värjääntymästä.

Puolentoista litran LV Pyykinpesuneste kirjopyykille tarjoaa LV-laatua isommassa perhekoossa kuluttajaystävälliseen hintaan. Myös se sisältää värien suoja-aineen, joka sitoo irronneet väriaineet estäen muita tekstiilejä värjääntymästä.

LV Pyykinpesunesteet eivät sisällä vesistöjen rehevöitymistä aiheuttavaa fosfaattia eivätkä tekstiileihin ja pesukoneen putkistoihin kertyvää zeoliittia. Muiden LV-tuotteiden tapaan myös LV Pyykinpesunesteet ovat hajusteettomia, soveltuvat herkkäihoisille ja ne on kehitetty yhteistyössä Allergia- ja Astmaliiton kanssa.

Tuotteet

LV Pyykinpesuneste kirjopyykille, koko 1 litra, hinta 6,00 euroa

LV Pyykinpesuneste valkopyykille, koko 1 litra, hinta 6,00 euroa

LV Pyykinpesuneste kirjopyykille, koko 1,5 litra, hinta 6,00 euroa

Tuoteryhmäpäällikkö Päivi Räty-Tarkkanen, puh. 0207 91 4263, paivi.raty-tarkkanen@berner.fi
Tuoteryhmäpäällikkö Elina Seppänen, puh. 0207 91 4522, elina.seppanen@berner.fi

Huomaa LV-sivujen uudistunut osoite: www.lumivalko.fi

Tiedotteet, näytteet ja kemistien asiantuntijahaastattelut
Viestintäpäällikkö Mikaela Nyman, puh. 0207 91 4669, mikaela.nyman@berner.fi

Kuvat osoitteesta

Berner Oy / LV-kuluttajaneuvonta, puh. 020 791 4303 ma-to klo 10–13

Jälleenmyynti
Tavaratalot ja marketit toukokuusta 2012 alkaen.

LV-tuotteiden perustana ovat aina olleet puhtaus, turvallisuus ja kotimaisuus. Hajusteettomat, väriaineettomat ja ympäristöystävälliset LV-tuotteet sopivat kaikille ja aivan erityisesti herkkäihoisille, allergisille sekä atoopikoille. LV-tuotesarja on kehitetty yhteistyössä suomalaisten ihoasiantuntijoiden sekä Allergia- ja astmaliiton kanssa. LV-tuotesarja tarjoaa hellävaraista puhtautta pyykinpesusta ja astianpesusta henkilökohtaiseen hygieniaan ja hiusten hoitoon.

Berner Osakeyhtiö on vuonna 1883 perustettu suomalainen perheyhtiö, jonka toiminta on kansainvälistä. Berner on myynnin ja markkinoinnin erikoisosaaja, joka toimii usealla eri alalla. Bernerin pääkonttori, tuotekehitys ja tuotantolaitokset sijaitsevat Suomessa. Baltiassa ja Ruotsissa asiakkaita palvelevat Bernerin tytäryhtiöt. Konsernin liikevaihto oli vuonna 2010 noin 272 MEUR ja henkilöstön määrä 530. Berner Päivittäistavaraosasto myy ja markkinoi myy tunnettuja kansainvälisiä merkkejä sekä kotimaisia, oman tuotekehityksen valmisteita. Tuotemerkkejämme ovat muun muassa adidas, Ainu, BabyBjörn, Herbina, Kikkoman, Lanfranchi, Limmi, LV, Oxygenol, Rajamäen, Saclà ja XZ.

Pikafaktat

Eivät sisällä vesistöjen rehevöitymistä aiheuttavaa fosfaattia eivätkä tekstiileihin ja pesukoneen putkistoihin kertyvää zeoliittia.
Pyykinpesunesteet ovat hajusteettomia ja soveltuvat herkkäihoisille.