Omron CaloriScan: Aktiivisuusmittarista motivaatiota liikuntaan ja painonhallintaan

CaloriScan on Omronin kehittämä uudenlainen aktiivisuusmittari, joka mittaa päivittäisen kalorinkulutuksen, kuljetun matkan pituuden sekä päivän aikana otetut askeleet, tarkasti ja luotettavasti. Vuorokauden aikana kulutettujen kaloreiden seuraaminen helpottaa painonhallintaa ja motivoi liikkumaan.

Tuoreen tutkimuksen* mukaan jopa kaksi kolmasosaa suomalaisista miehistä ja puolet naisista on ylipainoisia. Keskeisinä tekijöinä ylipainon ehkäisemisessä, on pidetty riittävää liikuntaa yhdistettynä monipuoliseen ravintoon sekä terveellisiin elintapoihin.

Omronin kehittämän uuden CaloriScan-aktiivisuusmittarin avulla niin vasta-alkajat kuin aktiivisemmin liikuntaa harrastavat voivat seurata kalorinkulutustaan ja siten lisätä motivaatiotaan niin painonhallintaan, liikkumiseen kuin terveellisten elintapojen ylläpitämiseen.

– Päivittäistä kalorinkulutusta on hyödyllistä laskea, kun haluaa tarkkailla painoaan ja pitää huolta hyvinvoinnistaan. Aktiivisuusmittari kertoo, miten eri liikuntamuodot polttavat kaloreita. Motivaatio liikkumiseen lisääntyy, kun päivittäisen liikunnan tuloksia pystyy seuraamaan, kertoo terveydenhoitaja Eila Saari Berner Oy:ltä.

Päivittäinen energiankulutus vaihtelee päivän aikana tehtyjen aktiviteettien mukaan. Kuntoilun lisäksi arjen hyötyliikunta, kuten työmatkat, kotityöt sekä koiran ulkoiluttaminen, kuluttavat kaikki kaloreita. Tavallisesta sykemittarista aktiivisuusmittari poikkeaa siten, että se rekisteröi yksittäisen kuntoilusuorituksen sijaan tarkasti koko päivän aikana tehdyn liikunnan.

CaloriScan-mittarin 3D-sensori tunnistaa liikkeen intensiteetin ja laskee kulutuksen tarkasti eri tilanteissa vuorokauden aikana. Mittaria on helppo käyttää, sillä se ei vaadi erillisen sykevyön käyttöä. Pienikokoinen mittari on myös kätevä kuljettaa mukana esimerkiksi housun taskussa, laukussa tai kaulanauhassa. Kaloreiden kulutus näkyy ajantasaisesti suurelta näyttöruudulta yhtä nappia painamalla.

CaloriScan on uusin Omronin kehittämistä, uusinta teknologiaa hyödyntävistä hyvinvointilaitteista, joiden tavoitteena on edistää käyttäjiensä terveyttä ja hyvinvointia.

Mittari on saatavilla suurimmista tavarataloista, marketeista sekä hyvin varustetuista apteekeista alkuvuodesta 2013. Värivaihtoehtoja on kolme: valkoinen, pinkki ja kulta. Mittarin hinta on noin 74,90 euroa.

* Terveyden ja hyvinvointilaitoksen kansallinen FINRISKI 2012 -terveystutkimus

Mona Berg, viestintä, mona.berg@berner.fi, puh. 0207 91 4522
Suvi Jukko, tuoteryhmäpäällikkö, suvi.jukko@berner.fi, puh. 0207 91 4292

Tuotekuvat

Berner Oy Kulutustavarat, puh. 020 7914 393, omronneuvonta@berner.fi

OMRON Healthcare on maailmanlaajuisesti hyvinvointilaitteiden valmistaja. Yritys suunnittelee ja valmistaa uusinta teknologiaa hyödyntäen tuotteita, jotka edistävät ihmisten terveyttä ja hyvinvointia. Tuotevalikoimaan kuuluvat digitaaliset verenpaine-, kehonkoostumus-, kuume- ja aktiivisuusmittarit, sekä erilaiset lihasjännityksen helpottamiseen tarkoitetut laitteet. OMRON Healthcare on osa japanilaista OMRON Corporation -konsernia. www.omaomron.fi

Berner Kulutustavarat on myynnin ja markkinoinnin moniosaaja, joka tuntee suomalaisen kuluttajan tarpeet. Tuotevalikoimaan kuuluvat Bernerin oman tuotannon tuotteet sekä maahantuodut kansainväliset kosmetiikkamerkit. Osaston kotimaisia tuotemerkkejä ovat Herbina, Ainu, XZ, LV, Oxygenol, Rajamäen, Korrek ja Lasol. Johtavaa kosmetiikan maahantuojana Berner edustaa Suomessa myös monia kansainvälisiä merkkejä, kuten Calvin Klein, Chloé, Clarins, Gatineau, IsaDora, Mavala, Marc Jacobs, Rimmel, Sally Hansen ja Sensai. Maahantuotujen tuotteiden valikoimaan kuuluvat myös Kikkomanin ja Saclán elintarvikkeet, BabyBjörn -lastentarvikkeet sekä Omron-hyvinvointituotteet. www.berner.fi

Pikafaktat

Mittaa päivittäisen kalorinkulutuksen, kuljetun matkan pituuden sekä päivän aikana otetut askeleet
Kätevä kuljettaa mukana esimerkiksi housun taskussa, laukussa tai kaulanauhassa
Saatavilla kolme värivaihtoehtoa: valkoinen, pinkki ja kulta

Lainaukset

Aktiivisuusmittari kertoo, miten eri liikuntamuodot polttavat kaloreita. Motivaatio liikkumiseen lisääntyy, kun päivittäisen liikunnan tuloksia pystyy seuraamaan.
Eila Saari, terveydenhoitaja, Berner Oy