Uudet Korrek-pesuaineet ovat ympäristölle ystävällisiä

Korrek on vastannut ympäristötietoisten kuluttajien toiveisiin ja kehittänyt markkinoille uudet Korrek Eko -autonpesuaineet. Niiden sisältämille kemikaaleille on asetettu tiukat terveys- ja ympäristövaatimukset. Uudet pesuaineet ovat saaneet pohjoismaisen ympäristömerkin, Joutsenmerkin.

Keväisessä auringonpaisteessa auton likaisuus pistää silmään. Jos ei oteta huomioon ulkonäköhaittaa ja riskiä vaatteiden sotkemiseen, auton pesu on välttämätöntä myös auton kunnon ja arvon säilymisen takia. Onneksi etenkin säiden lämmetessä auton peseminen on mukava puuha, jonka voi tehdä helposti omassa pihassa lempimusiikkinsa tahdissa.

Suomalaiset pesevät tai pesettävät autonsa kuitenkin keskimäärin vain neljä kertaa vuodessa. Ruotsissa auto pestään kaksi kertaa useammin ja Saksassa noin 20 kertaa vuodessa. Uusien Korrek Eko -autonpesutuotteiden myötä myös ympäristötietoiset autonomistajat uskaltavat useammin tarttua sieneen ja harjaan.

Sen lisäksi, että uudet Korrek Eko -autonpesutuotteet ovat ympäristölle ystävällisiä, ne ovat myös tehokkaita. Joutsenmerkin kriteereihin kuuluu, että merkin saava tuote on vähintään yhtä tehokas kuin vastaavat markkinoilla olevat tuotteet, joilla ei ole ympäristömerkkiä.

Korrek Eko Tehopesu on käyttövalmis bioliuotin, joka soveltuu hyvin esipesuaineeksi vaikean lian irrottamiseen. Jos siis vanteista tai auton helmoista löytyy jarrupölyä tai pikeä, kannattaa se ensin käsitellä Tehopesulla. Korrek Eko Autopesu on puolestaan tehokas autonpesuaine, joka jättää kiiltävän vahapinnan ja tehostaa vahauksen vaikutusta. Korrek Eko Painepesuaine on kätevä vaihtoehto painepesurilla autoaan peseville. Se on tehokas ja matalavaahtoinen tuote.

Tohtori Korrekin vinkkejä auton pesuun:

• Pelkkä vesi ei riitä auton pesemiseen. Pesuaine laskee veden pintajännitystä, mikä irrottaa likaa ja estää sen uudelleen kiinnittymisen. Vedellä kannattaa kuitenkin huuhdella pahin kura ja irtolika, jotta se ei jää pyörimään pesuvälineen ja auton maalipinnan väliin ja naarmuta pintaa.
  • Kahden ämpärin tekniikalla (yhdessä ämpärissä on puhdasta vettä, toisessa pesuainetta) voi huuhdella pesuvälineen jokaisen pestyn osion jälkeen. Näin suuri osa irtoliasta jää huuhteluämpäriin ja pesuvesi säilyy puhtaampana.
  • Auto kannattaa pestä ylhäältä alaspäin (puhtaammasta likaisempaan) pieni osio kerrallaan pitkittäisin vedoin. Pyörivästä pesuliikkeestä maalipintaan saattaa tulla pyörrekuvioita, jos irtolikaa on jäänyt pesuvälineen ja auton väliin. Jos käytät painepesuria, huuhtele auto kuitenkin alhaalta ylöspäin, koska näin lika valuu puhtaalle pinnalle ja vältät valumajäljet.

Korrek-tuotteet valmistetaan Heinävedellä, Etelä-Savossa. Tuotekehitys tapahtuu Helsingin Herttoniemessä. Kotimainen tuotekehitys ja valmistus takaavat laadukkaat tuotteet, jotka palvelevat kuluttajien tarpeita Suomen olosuhteet huomioon ottaen.

Tuotteet

Korrek Eko Tehopesu 1 l, hinta n. 6 euroa

Korrek Eko Autopesu 1 l, hinta n. 7 euroa

Korrek Eko Painepesuaine 3 l, hinta n. 8 euroa