XZ Mustikka -hoitoaine on saanut inspiraationsa suomalaisista mustikkametsistä

Satavuotiasta Suomea juhlistava, alkuvuonna 2017 lanseerattu XZ Mustikka -shampoo saa rinnalleen hoitoaineen. Pehmeän metsämustikan tuoksuinen XZ Mustikka -hoitoaine sisältää Suomessa valmistettua mustikansiemenöljyä ja kotimaista, sokerijuurikkaasta uutettua betaiinia. XZ Mustikka -hoitoaine valmistetaan Heinävedellä, ja sille on myönnetty Avainlippu-tunnus. Uutuus tulee myyntiin syyskuussa 2017.

XZ Mustikka -hoitoaine, 200 ml, on normaaleille hiuksille kehitetty hoitoaine, joka kosteuttaa ja hoitaa hiuksia ja tekee niistä helpommin käsiteltävät, pehmeät ja terveen näköiset. Hoitoaine sisältää kotimaista, sokerijuurikkaasta uutettua betaiinia, joka kosteuttaa hiuksia tehokkaasti, sekä mustikansiemenöljyä, joka sisältää runsaasti omegahappoja ja antioksidantteja. Pehmeän metsämustikan tuoksuinen hoitoaine valmistetaan Heinävedellä ja sille on myönnetty Avainlippu-tunnus.

Suomen 100-vuotisjuhlavuoden kunniaksi sekä Mustikka-shampoon että uuden Mustikka-hoitoaineen pakkauksia koristaa juhlavuoden etiketti. Puhtaasta suomalaisesta luonnosta, mustikkametsistä ja satumaisista kukista inspiraationsa saaneen etiketin on suunnitellut suomalainen kuvittaja Sanna Mander.

– XZ juhlistaa 100-vuotiasta Suomea Mustikka-shampoolla, joka on hurmannut kuluttajat. Kuluttajien toiveesta päätimme tuoda rinnalle myös XZ Mustikka -hoitoaineen, joka tulee markkinoille elo-syyskuussa eli parhaaseen mustikan poiminta-aikaan, brand manager Elina Seppänen Berner Oy:stä kertoo.

Vastuullista tuotantoa alusta loppuun

Berner Oy sitoutui vuonna 2017 kansainväliseen, kestävää kehitystä tukevaan Responsible Care -vastuullisuusohjelmaan. Ohjelman keskeisiä teemoja ovat muun muassa luonnonvarojen kestävä käyttö, tuotannon ja tuotteiden kestävyys ja turvallisuus, hyvinvoiva työyhteisö, avoin vuorovaikutus ja yhteistyö. Vastuullinen toimintatapa on ollut olennainen osa perheyhtiö Bernerin liiketoimintaa jo perustamisvuodesta 1883, mutta ohjelma tuo verkoston edut mukaan kehittämistyöhön.

Tuotetiedot

XZ Mustikka -hoitoaine, 200 ml, hinta noin 3 euroa, tulee myyntiin syyskuussa 2017.

Yhteystiedot ja tuotenäytteet

BERNER Oy, Kuluttajatuotteet

Maria Rämö, viestintä, puh. 0207 91 4527, maria.ramo@berner.fi,

Elina Seppänen, brand manager, puh. 0207 91 4069, elina.seppanen@berner.fi

Tuotekuvat: http://www.bernerbrandbank.fi/l/VCxc6rZL9xM5

Kuluttajatiedustelut: Berner Oy, puh. 0207 91 00

Uusimmat tiedotteemme löytyvät osoitteesta www.berner.fi/uutishuone.

XZ on ollut osa suomalaista arkea jo yli 60 vuoden ajan. Suomalaisten hiusten ehdoilla kehitetyt XZ-shampoot valmistetaan Heinävedellä. Suurin kotimainen hiustenhoitosarja sisältää yli 40 erilaista shampoota, hiushoitoa, tehohoitoa, öljyhoitoa ja muotoilutuotetta koko perheen tarpeisiin. XZ on valittu Suomen luotetuimmaksi shampoomerkiksi* jo viidennen kerran. (* Valitut Palat, Suomen luotetuin shampoomerkki 2016) www.xz.fi

Berner Oy on vuonna 1883 perustettu vakavarainen suomalainen perheyritys, jonka laadukkaat kotimaiset ja kansainväliset brändit ovat kiinteä osa suomalaista arkea. Me Bernerillä tuotamme ja maahantuomme tuotteita ja palveluita, jotka tuovat ihmisten arkeen lisää hyvinvointia, ja jotka on tuotettu kaikin puolin kestävällä tavalla. Konsernimme liikevaihto vuonna 2016 oli 314,4 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä 546. Pääkonttorimme, tuotekehityksemme ja tuotantolaitoksemme sijaitsevat Suomessa, tytäryhtiömme Ruotsissa ja Baltiassa. Lisätietoja: www.berner.fi.

Oman tuotekehityksemme tunnettuja merkkejä ovat muun muassa XZ, LV, Herbina, Oxygenol, GreenCare, Korrek, Lasol, Nokian Jalkineet sekä Rajamäen tuoteperhe.