BEWi laajentaa Suomessa

BEWi, yksi Pohjoismaiden johtavista solumuovieristeiden ja räätälöityjen pakkausratkaisujen kehittäjistä ja valmistajista, on ostanut 60 prosenttia suomalaisesta EPS-eristevalmistaja Solupakista.

BEWi:llä on pitkät perinteet tuotekehityksessä. Se on nostanut pakkaamisen, materiaalit ja rakennusjärjestelmät uudelle tasolle pohjoismaisilla markkinoilla.

BEWi toimii eriste- ja pakkausmarkkinoilla Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Suomessa BEWi on jo aiemmin valmistanut paisutetun polystyreenin (EPS) raaka-ainetta ja eristetuotteita suulakepuristetusta polystyreenistä (XPS).

Solupakin liikevaihto on noin 5 miljoonaa euroa ja se valmistaa eristetuotteita tehtaallaan Liedossa, Varsinais-Suomessa. Yrityskaupan avulla BEWi laajentaa tuotevalikoimaansa Suomessa ja pystyy jatkossa tarjoamaan EPS:stä valmistettuja eristeitä ja pakkausratkaisuja, kuten muissakin Pohjoismaissa. Kauppa tuo myös synergiaetuja yhtiön logistiikkaan.

Vuonna 2016 BEWi osti suomalaisen XPS-rakennuseristeitä valmistavan M-Plastin. Samana vuonna BEWi investoi Porvoon raaka-ainetehtaallaan ekstruusioteknologiaan laajentaakseen tuotevalikoimaansa ja tuotantokapasiteettiaan. Solupakin osto vahvistaa BEWin asemaa kokonaistoimittajana Suomessa ja Pohjoismaissa.

”Yrityskauppa osa kasvustrategiaamme ja otamme nyt seuraavan askelen laajentumisessamme Suomessa”, sanoo Christian Bekken, BEWi Groupin toimitusjohtaja.

Lisätietoja:

Marie Danielsson, CFO BEWi Group

Christian Bekken, CEO BEWi Group

Tel: +47 905 55 141

Thomas Stendahl, toimitusjohtaja, BEWi Finland

+358 0207 620 200

BEWi Group on yksi Pohjoismaiden suurimmista paisutetun polystyreenin (EPS), suulakepuristetun polystyreenin (XPS) ja paisutettujen polypropeenituotteiden valmistajista ja kehittäjistä. Olemme erikoistuneet asiakaskohtaisiin pakkausratkaisuihin ja komponentteihin, eristetuotteisiin ja innovatiivisiin rakennusteollisuuden ratkaisuihin. BEWi Groupin omistavat norjalainen Bekkenin perhe (48,5 %), Verdane Capital Advisors (48,5 %) ja yhtiön johto (3 %).