BEWi laajentaa Suomessa

BEWi, yksi Pohjoismaiden johtavista solumuovieristeiden ja räätälöityjen pakkausratkaisujen kehittäjistä ja valmistajista, on ostanut suomalaisen EPS-eristevalmistajan Ruukin EPS Oy:n.

BEWi toimii menestyksekkäästi eriste- ja pakkausmarkkinoilla Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Suomessa BEWi on jo aiemmin valmistanut paisutetun polystyreenin (EPS) raaka-ainetta ja eristetuotteita suulakepuristetusta polystyreenistä (XPS).

Vuonna 2016 BEWi osti suomalaisen XPS-rakennuseristeitä valmistavan M-Plastin. Samana vuonna BEWi investoi Porvoon raaka-ainetehtaallaan ekstruusioteknologiaan laajentaakseen tuotevalikoimaansa ja tuotantokapasiteettiaan. Solupak OY:n osto kesällä 2017 vahvisti BEWin asemaa eristetuotteiden kokonaistoimittajana Suomessa ja Pohjoismaissa.

Nyt BEWi on ostanut Ruukin EPS Oy:n, jonka liikevaihto on noin 2,5 miljoonaa euroa. Ruukin EPS valmistaa eristetuotteita tehtaallaan Ruukissa, Pohjois-Pohjanmaalla. Yrityskaupan avulla BEWi laajentaa maantieteellisesti tuotevalikoimaansa Suomessa ja pystyy jatkossa tarjoamaan EPS:stä valmistettuja eristeitä ja pakkausratkaisuja koko maassa, kuten muissakin Pohjoismaissa.

”Ruukin EPS Oy:n yrityskauppa on osa kasvustrategiaamme”, sanoo Christian Bekken, BEWi Groupin toimitusjohtaja.

For further information, please contact Marie Danielsson, CFO. Tel: 0046 70 661 00 47.