BFGoodrich® esittelee eurooppalaisen rengassarjan raskaalle kuljetuskalustolle

Report this content

Yli sadan vuoden ajan off-road -renkaiden johtavana merkkinä tunnettu BFGoodrich tuo nyt Euroopan markkinoille uuden rengassarjan myös kuorma- ja linja-autoille.

Ensiesittely tapahtui Solutrans-näyttelyssä Ranskan Lyonissa 21.-25. marraskuuta 2017. Uuden, eurooppalaisen rengassarjan ja siihen liittyvän palvelu- ja asiakastukitarjonnan ansiosta BFGoodrich kasvaa maailmanlaajuiseksi toimijaksi myös raskaan kaluston rengasmarkkinoilla. Uudet renkaat tulevat markkinoille alkuvuodesta 2018. Valikoimaan kuuluu kuorma- ja linja-auton renkaita kaikille käyttöalueille: pitkän matkan kuljetukset, alueelliset sekä maantie- ja kaupunkikuljetukset.

BFGoodrich aloitti renkaiden valmistuksen vuonna 1870 Akronissa, Ohion osavaltiossa Yhdysvalloissa. Kuorma-auton renkaita BFGoodrich on valmistanut yli 80 vuoden ajan ja hankkinut vakaan aseman maailmanmarkkinoilla yli 1,6 miljoonan renkaan myynnillään - kaikkialla paitsi Euroopassa. Uuden rengassarjan tuominen Euroopan kuorma- ja linja-autojen rengasmarkkinoille on siis merkittävä tapahtuma, joka tekee BFGoodrich-merkistä tosiasiallisesti maailmanlaajuisen niin henkilöautojen, nelivetojen kuin raskaan kaluston renkaissa.

Uusi rengastuoteperhe sisältää kaikkiaan 53 rengasta ohjaaville etuakseleille, vetoakseleille ja perävaunuihin. Kaikki renkaat valmistetaan Euroopassa ja ne on tarkoitettu eurooppalaiselle kuljetuskalustolle ja eurooppalaisille teille, ja suunniteltu eurooppalaisten asiakkaiden tarpeisiin.

Renkaita on saatavilla neljään eri vannekokoon: 15”, 17.5”, 19.5” sekä 22.5”. Sarja kattaa kaikki käyttösegmentit, ja kaikilla renkailla on M+S ja/tai 3PMSF -merkintä, mikä kertoo niiden pidosta ja etenemiskyvystä kaikissa sääolosuhteissa.

BFGoodrich Route Control
BFGoodrich Route Control -renkaat on tarkoitettu pitkän matkan rahtikuljetuksiin, joissa tarvitaan turvallista ja kestävää suorituskykyä. Renkaat ovat sekä jälkiuritus- että pinnoituskelpoisia, mikä alentaa kilometrikustannuksia. Route Control on rahtikalustolle kehitetty rengas, joka ottaa huomioon sen erityistarpeet kuten leveät eturenkaat ohjaaville akseleille ja 60-sarjan renkaat hyötykuorman optimoimiseksi.

BFGoodrich Cross Control
BFGoodrich Cross Control -renkaat on tarkoitettu työmaakuljetuksiin. Ne ovat jämäkät renkaat, joiden pito on erittäin hyvä. Renkaat ovat pinnoituskelpoiset.

BFGoodrich Urban Control
BFGoodrich Urban Control on nimensä mukaisesti kaupunkibusseihin tarkoitettu turvallinen ja hiljainen rengas. Sen sivut on vahvistettu kestämään hankausta, ja siinä on huoltoa ja rengasvaraston hallintaa helpottava RFID-siru.

BFGoodrich esitteli Solutrans-näyttelyssä uuden rengassarjan lisäksi myös niihin liittyviä palveluita ja asiakastukea kuljetuskalustoille. Tämä oheistarjonta sisältää neljä kohtaa:

•  BFGoodrichin kaikki uudet kuorma-auton renkaat ovat pinnoitus- ja jälkiurituskelpoisia.
  •  BFGoodrich tarjoaa kaikille uuden rengassarjan renkaille 100 prosentin tyytyväisyystakuun 100 ensimmäisen käyttöpäivän ajaksi.
  •  BFGoodrich Good -projekti : auttaa kuorma-autoilijoita oman yrityksen perustamisessa – tarjoaa uudelle yrittäjälle tilaisuuden voittaa joka kolmas kuukausi kuusi uutta rengasta kuorma-autoonsa.
  •  Baja-ralleista Dakariin - moottoriurheilu on BFGoodrichilla geeneissä. Vuonna 2018 BFGoodrich on virallinen rengastoimittaja[1] Renault Trucksin uudessa Formula Truck -sarjassa.

BFGoodrichin uudet kuorma- ja linja-auton renkaat tulevat myyntiin tammikuussa 2018 kaikkialla Euroopassa yli kolmessa tuhannessa rengasliikkeessä.

[1] BFGoodrich® Route Control vakiorenkaat – 385/55 R 22.5 edessä ja 315/70R22.5 vetoakselilla

Lisätietoja:
Lehdistön yhteyshenkilö, Michelin Nordic/BFGoodrich:
Lotta Wrangle
Puhelin: 46 72 250 07 40, sähköposti: lotta.wrangle@michelin.com

BFGoodrich®
BFGoodrich® on yli satavuotisen historiansa aikana pitänyt päämääränään tarjota huipputason suorituskykyä kaikentyyppiseen ajoon aina off-roadista arkiajoon. Merkki yhdistetään niin Euroopassa kuin Yhdysvalloissakin vaativiin off-road -kisoihin. Kuorma-auton renkaita BFGoodrich on valmistanut yli 80 vuoden ajan ja saavuttanut vankan sijan kuorma-auton rengasmarkkinoilla maailmalla yli miljoonan renkaan vuosittaisella myynnillään. BFGoodrich on edustettuna yli 140 maassa ja sen asiakaskunta koostuu intohimoisista autoilun ystävistä. Lisää BFGoodrich-renkaista: kuljetus.bfgoodrich.fi

Avainsanat: