• Bilot Oy-g/

Bilot ja SAP aloittavat koko Euroopan kattavan yhteistyön – Bilotista myynnin ja verkkokaupan SAP hybris-ratkaisujen pilvitoimittaja

Maailman suurin yritysohjelmistojen valmistaja SAP AG (NYSE: SAP) ja kansainvälisesti kasvava suomalainen ohjelmisto- ja IT palvelutalo Bilot ovat sopineet hybris-verkkokaupparatkaisujen toimittamista pilvestä SAP McaaS (Managed Cloud as a Service) mallin mukaisesti.

Asiakkaiden kannalta uusi toimitusmalli tarkoittaa pienempiä investointeja, vähemmän riskejä sekä nopeampaa pääsyä uusille markkinoille. ”Pilvipohjaiseen jakelumalliin voidaan liittää Bilotin edistyksellisiä SmartChannelTM SAP-laajennuksia. Kansainvälisille asiakkaille suunnattuihin SAP-liitännäisiin myynnin, markkinoinnin ja analytiikan yritysratkaisuihin on paketoitu Bilotin yli tuhannen henkilötyövuoden kokemus.” toteaa Mika Tanner, Bilot Oy:n toimitusjohtaja.

Bilot on johtava SAP:n myynnin, verkkokaupan ja analytiikkaratkaisujen toimittaja, joka pystyy tarjoamaan edistykselliset asiakasrajapinnan kokonaisratkaisut SAP-ympäristöihin. hybris on Gartnerin ja Forresterin markkinatutkimusten mukaan johtava monikanavaratkaisu ja olennainen osa SAP:n Customer Engagement and Commerce (CEC) –pilvikokonaisuutta.

”Bilotin vahvuus on pitkä kokemus kansainvälisestä yritystason verkkokaupasta ja SAP:n uusimpien pilvi- ja analytiikkaratkaisujen hyödyntämisestä sekä niiden sovittamisesta asiakkaiden liiketoimintaympäristöön. Asiakaskokemukset toimituksista ovat olleet erinomaisia. Bilot on loistava kumppani SAP:n pilvistrategian toteuttamiselle myös Suomen rajojen ulkopuolella” - sanoo SAP:n Pohjois- ja Baltian maiden innovaatiojohtaja Marika Auramo.

”2014 oli yhtiön kannalta käänteentekevä. Henkilömäärä kasvoi 25% ja kanavoimme merkittävän osan energiaamme tuotekehitykseen ja yhtiön transformaatioon vastataksemme etuajassa toimialan suureen murrokseen.” jatkaa Tanner.

Osana yhtiön kansainvälistymisstrategiaa, yhtiö avasi toimipisteen Puolaan vuonna 2014 ja ensimmäiset asiakastoimitukset alkoivat välittömästi. Bilotille euroopanlaajuinen sopimus on laajennus olemassaolevaan jälleenmyyntisopimukseen ja on merkittävä vahvistus konsernin kansainvälistymiselle.

Lisätietoa:

Mika Tanner

Bilot Oy

mika.tanner@bilot.fi / +358 40 5440477

Bilot on vuonna 2005 perustettu ohjelmistotalo ja kasvuyritys. Yritys tunnetaan edelläkävijänä uusimpien SAP- ja Microsoft-ratkaisujen implementoinnissa ja kehittämisessä. Bilotin oman Digital Business Platformin muodostava Smart –tuoteperhe tuo yrityssovelluksiin uuden ajan käytettävyyttä, suorituskykyä, kustannustehokkuutta ja luotettavuutta.

Bilot on henkilöstön omistuksessa ja sen toimipisteet sijaitsevat Helsingin Ruoholahdessa sekä Puolan Poznanissa. Yrityksen liikevaihto on 16 MEUR ja sen palveluksessa on 130 alan lahjakkuutta, luovimpia ajattelijoita ja terävimpiä näkijöitä.

www.bilot.fi

Avainsanat: