Bilot kumppanoituu yhdysvaltalaisen IoT-alustan ThingWorxin kanssa Suomessa

Bilot liittyy ThingWorxin kumppanuusohjelmaan järjestelmäintegraattorina

Bilot julkisti tänään liittyneensä ThingWorxin kumppanuusohjelmaan järjestelmäintegraattorina ja alkaa toimittamaan teollisen internetin ratkaisuja PTC ThingWorx® sovellusalustalla. ThingWorx on suunniteltu keventämään älykkäiden IoT-sovellusten kehittämiseen käytettyä aikaa, kustannusta ja riskiä. Bilot hyödyntää ThingWorxin alustaa toimittaessaan asiakkailleen IoT-sovelluksia, jotka on varustettu viimeisimmillä maailmanluokan toiminnallisuuksilla käyttäen mahdollisimman vähän koodia.

Liittymällä ThingWorxin järjestelmäintegraattoreille tarkoitettuun kumppanuusohjelmaan Bilot vahvistaa toimituskykyään suuryritysten Big Data- ja IoT-ratkaisujen toimittajana. Tähän asti Bilot on tunnettu Big Data toimittajana ja edelläkävijänä SAP HANA, Microsoft Azure Machine Learning, ja Hortonworksin Hadoop teknologioiden parissa Suomessa.

“ThingWorxin kanssa kumppanoituminen kiihdyttää kykyämme rakentaa visuaalisesti näyttäviä ja toiminnallisesti monipuolisia IoT-sovelluksia nopeasti, kohtuullisilla kustannuksilla. Koska ThingWorxin kehitystyössä tarvitaan minimaalisesti koodia, IoT-sovellukset saadaan valmiiksi ja käyttöön merkittävästi nopeammin. ThingWorxilla on yli 100 teollisen internetin asiakastoteutusta globaalisti sekä maailmanluokan kokemusta dokumentoituna usean eri toimialan IoT-skenaarioista”, kertoo Jani Puroranta, analytiikkaliiketoiminnan johtaja Bilotilla.

“Toivotamme Bilotin tervetulleeksi ThingWorxin kumppaniohjelmaan järjestelmäintegraattorina”, sanoo ThingWorxin Duke Sullivan, VP Strategic Partners. ”Näemme Suomen kuumana IoT-markkinana, ja Bilotin pitkäaikainen kokemus korkean lisäarvon yritysjärjestelmien toimittajana täydentää kykyämme rakentaa sovelluksia, jotka optimoivat eri kokoisten yritysten liiketoimintaprosesseja, ja näin kiihdytämme IoT-strategioiden toteuttamista Suomessa.”

Lisätietoja: Jani Puroranta, Johtaja, Analytiikkaliiketoiminta. jani.puroranta@bilot.fi +358 50 517 9992

Bilot on vuonna 2005 perustettu ohjelmistotalo ja kasvuyritys. Yritys tunnetaan edelläkävijänä uusimpien SAP- ja Microsoft-ratkaisujen implementoinnissa ja kehittämisessä. Bilotin oman Digital Business Platformin muodostava Smart –tuoteperhe tuo yrityssovelluksiin uuden ajan käytettävyyttä, suorituskykyä, kustannustehokkuutta ja luotettavuutta. Bilot on henkilöstön omistuksessa ja sen toimipisteet sijaitsevat Helsingin Ruoholahdessa sekä Puolan Poznanissa. Yrityksen liikevaihto oli 15 MEUR vuonna 2014 ja sen palveluksessa on 130 alan lahjakkuutta, luovimpia ajattelijoita ja terävimpiä näkijöitä. www.bilot.fi

ThingWorx järjestelmäintegraattoriohjelma

ThingWorx™ Partners tarjoaa laajan kirjon tuotteita ja palveluja läpi koko IoT arvoketjun – ohjelmistoista ja pilvialustoista aina älykkäisiin sensoreihin, laitteisiin, portteihin ja järjestelmäintegraattoripalveluihin asti, jotka tekevät konnektoituneesta maailmasta todellisuutta. ThingWorx Parter Program mahdollistaa järjelmäintegraattoreille osaajien kouluttamisen ThingWorxin nopean sovelluskehityksen alustan käyttöön, joka suuresti yksinkertaistaa IoT-ratkaisujen arkkitehtuuria, implementointia ja käyttöönottoa. ThingWorxin järjestelmäintegraattorikumppanit vähentävät teollisen internetin järjestelmien käyttöönoton kustannusta ja riskiä, edesauttaen näin koko ratkaisualueen kasvua.

ThingWorx on jo vahvasti kiinni Pohjoismaiden IoT/M2M -markkinassa puhelinoperaattorikumppaneidensa kautta. Suomessa Elisa Oyj käyttää ThingWorxin alustaa Elisa IoT palvelunsa pohjalla. Samoin ruotsalainen Tele2 käyttää Tele2 IoT Portal –palvelunsa moottorina ThingWorxia. ThingWorx ja PTC ovat PTC Inc.:in tai sen tytäryhtiöiden tuotemerkkejä tai rekisteröityjä tuotemerkkejä Yhdysvalloissa ja muissa maissa.

Avainsanat: