Vapaa julkaistavaksi 24.5.2016, kello 8.00

Oulussa, 24.5.2016 – Bittium esittelee tietoturvallisia ja helppokäyttöisiä Bittium SafeMove -etäkäyttöratkaisujaan Terveydenhuollon ATK-päivillä, jotka järjestetään Lahden messukeskuksessa 24.–25. toukokuuta 2016. Tapahtuman teemoja ovat mm. uuden hallintomallin myötä uudistettavat terveyspalvelut, uuden sukupolven potilastietojärjestelmien määrittelytyö, tiedolla johtaminen, kansalaispalvelut, integroidut palvelut, tietosuoja ja tietoturva sekä uusien tekniikoiden hyödyntäminen sosiaali- ja terveydenhuollossa. Terveydenhuollossa järjestelmien luotettavuus, turvallisuus ja helppokäyttöisyys ovat erityisen kriittisiä tekijöitä. Bittium SafeMove -etäkäyttöratkaisu auttaa tehostamaan toimintaa ja parantamaan asiakkaan saaman palvelun laatua automatisoimalla ja turvaamalla tietoliikenteen niin, että reaaliaikainen tieto on katkeamatta saatavilla, riippumatta siitä missä tietoa kulloinkin tarvitaan.

Tapahtumassa esiteltävät tuotteet:

• Bittium SafeMove Mobile VPN -ohjelmisto mahdollistaa kaikkien IP-pohjaisten sovellusten ja verkkojen hyödyntämisen turvaamalla työaseman ja palveluiden väliset yhteydet heti laitteen käynnistämisestä lähtien. Bittium SafeMoven avulla esimerkiksi kotihoitopalveluiden työntekijät pääsevät samoihin sovelluksiin ja järjestelmiin kuin sairaalassakin, mahdollistaen reaaliaikaisen pääsyn potilastietoihin.
  • Bittium SafeMove Analytics on verkkoyhteyksien seuranta- ja raportointimoduuli, jonka avulla yritykset voivat kerätä tietoja langattomien verkkoyhteyksien toimivuudesta tuottavuuden ja käyttäjäkokemuksen parantamiseksi. Analytics-työkalu kerää jatkuvaa tietoa verkkoyhteyksistä, kuten yhteyden tilasta, yhteyden vahvuudesta, yhteysnopeudesta, yhteystyypistä ja Wi-Fi-verkoista. Analytics-työkalua voidaan myös helposti tehostaa paikannustiedolla, jos GPS-data on käytettävissä.

Bittiumin ratkaisuihin voi tutustua messuilla osastolla 141.

Lisätietoja Bittium SafeMove -tarjonnasta terveydenhuoltosektorille löytyy www-sivuiltamme osoitteesta http://www.bittium.com/products__services/safemove_solutions#bittium_safemove_for_healthcare.

Jari Sankala
Myyntijohtaja
Email: safemove.sales(a)bittium.com

Bittium on erikoistunut luotettavien ja turvallisten viestintä- ja liitettävyysratkaisujen kehittämiseen käyttäen uusimpia teknologioita ja pitkäaikaista ja syvällistä radioteknologian osaamistaan. Bittium tarjoaa innovatiivisia tuotteita ja tuotealustoihinsa perustuvia asiakaskohtaisia ratkaisuja sekä tuotekehityspalveluita eri toimialoilla toimiville asiakkailleen. Lisäksi Bittium tarjoaa korkealaatuisia tietoturvaratkaisuja mobiililaitteisiin ja kannettaviin tietokoneisiin. Bittiumin jatkuvien toimintojen vuoden 2015 liikevaihto oli 56,8 miljoonaa euroa ja liikevoitto 2,3 miljoonaa euroa. Bittium Oyj on listattu NASDAQ Helsingissä. www.bittium.com