Blue1:n uudet kohteet kesällä 2009: Biarritz, Dubrovnik ja Split

Blue1 avaa kesällä 2009 suorat reittilennot kolmeen uuteen lomakohteeseen Etelä-Euroopassa: Biarritz Lounais-Ranskassa sekä Kroatian suosikkikohteet, Split ja Dubrovnik. Kaikki kolme uutuuskohdetta tulevat nyt ensimmäistä kertaa suomalaisten lomamatkailijoiden saataville suorin reittilennoin lennettyinä. Kaikkiin näihin kohteisiin lennetään kahdesti viikossa.

Biarritz on Lounais-Ranskan ykköslomakohde. Kuuluisa kaupunki ja tunnettu alue monista golf -kentistään, upeista Atlantin hiekkarannoistaan. Erityisesti kaupunki tunnetaan myös surffaajien eurooppalaisena paratiisina. Kauniiden ranta- ja maaseutumaisemien lisäksi Biarritzin alue on kätevä portti myös Pohjois-Espanjaan Baskialueelle, missä on paljon nähtävää: niin Pyreneiden vuoret kuin espanjalaiset pikkukylät ja kuuluisat kaupungit kuten Bilbao ja San Sebastian. Omatoimimatkailija voi myös kätevästi yhdistää Blue1:n Biarritzin lennot Nizzan tai Barcelonan lentojen kanssa. Biarritziin lennetään 23.6. – 14.8. tiistaisin ja perjantaisin. Yhdensuuntaiset lennot alkaen 139 EUR.

Kroatia on yksi Välimeren helmistä ja vielä melko tuntematon monelle suomalaismatkailijalle.
Maa on kasvattanut suosiotaan jo monta vuotta muissa Pohjoismaissa. Nyt myös suomalaisille matkustajille avautuvat loistavat mahdollisuudet tutustua tähän luonnonkauniiseen maahan, kun Blue1 ensimmäisenä lentoyhtiönä avaa suorat lennot Suomen ja Kroatian välille. Lennot lennetään yhteistyössä Croatia Airlinesin kanssa, joka on Blue1:n Star Alliance alueellinen lentoyhtiö-kumppani.

Split on Kroatian portti Adrianmeren rannikolle, mistä on kätevät lauttayhteydet kuuluisille lomasaarille kuten Brac ja Hvar. Split on myös kotisatama rannikon suosituille purjehdusmatkoille. Läheisten saarten lisäksi itse Split on kaunis historiallinen kaupunki upeine kahviloineen ja vanhankaupungin ravintoloineen. Splitiin lennetään 3. 5. – 18. 10. perjantaisin ja sunnuntaisin. Yhdensuuntaiset lennot alkaen 129 EUR.

Dubrovnik on Kroatian kuuluisin lomakohde ja myös Unescon suojelema maailmanperintökohde. Dubrovnikin linnamainen vanhakaupunki monine ravintoloineen ja nähtävyyksineen tempaa matkailijan mukaansa. Dubrovnik sijaitsee Kroatian eteläkärjessä, mistä on lyhyt matka sekä Bosnia-Hertsegovinaan että Montenegron rantakohteisiin. Yksi maailman kauneimmista rantateistä monine pikkukylineen kulkee Dubrovnikin ja Splitin välisen matkan pitkin Kroatian Rivieraa. Dubrovnikiin lennetään 22. 6. – 17.8. maanantaisin ja torstaisin. Yhdensuuntaiset lennot alkaen 129 EUR.

Blue1:n lentojen ja hotellien varaaminen kuten myös auton vuokraaminen käy kätevästi internetissä osoitteessa www.blue1.com tai matkatoimistoissa.

Blue1 Communications