SAS-konserni vahvistaa pitkän aikavälin asemaansa Suomen markkinoilla

- Blue1 poistaa Avro-koneet käytöstä ja keskittyy pohjoismaiden välisiin reitteihin.

Vahvistaakseen SAS-konsernin pitkän aikavälin asemaa Suomessa ja parantaakseen Blue1:n kannattavuutta SAS-konserni on tänään päättänyt poistaa jäljellä olevat viisi Avro RJ-85-lentokonetta keskittäen laivaston Boeing 717-koneisiin. Avro-laivaston poistaminen alkaa elokuussa 2011 ja sen seurauksena Blue1 vähentää enintään 85 henkilöä.

Painopisteen siirtäminen Suomen markkinoihin aiheuttaa joidenkin Euroopan reittien lopettamisen . Kotimaan ja Skandinavian reiteille on myös tulossa kapasiteettimuutoksia ja syksyllä avataan Tampere-Kööpenhamina-reitti.

John Dueholm, SAS:n varatoimitusjohtaja toteaa: ”Uskomme voimakkaasti tämän olevan oikea askel Blue1:lle vahvistamaan sen asemaa pohjoismaisilla markkinoilla. Laivaston keventäminen on samassa linjassa SAS-konsernin tavoitteen kanssa: yksinkertaistaa ja harmonisoida kotiasemien laivastot. On myös yhdenmukaista SAS:n ydinstrategian kanssa keskittyä pohjoismaiden kotimarkkina-alueellemme.”

Lisätietoja:
Tom Christides, viestintäjohtaja, Blue1, p. 040 7523131