• BOCO/

BOCO tukee paperi- ja kartonkitoimittajien etabloitumista Venäjän markkinoille

Report this content

BOCO eli Nordic Board Agents and Consultants Ltd on suomalainen yhtiö, joka edustaa päämiehiään yksinoikeuksin Pohjoismaiden, Baltian ja Venäjän markkinoilla. Nyt BOCO on avannut oman toimiston Moskovassa mahdollistaakseen päämiehilleen vahvan jalansijan Venäjän nopeasti kasvavilla markkinoilla.

Korkealaatuisia paperi- ja kartonkituotteita valmistaville yrityksille on tärkeää toimia Venäjän markkinoilla omilla brändeillään, koska Venäjällä vahvat laatubrändit ovat suuressa arvossa. BOCO edustaa ja markkinoi päämiestensä tuotteita heidän omissa nimissään, vahvistaen olemassa olevia tuotemerkkejä.

BOCO Venäjän valloituksessa ovat heti alusta mukana Tullis Russell ja James Cropper, molemmat high-end tuotteiden valmistajia. Kohteena on Venäjän voimakkaasti kasvava luksuspakkaus- ja graafinen teollisuus.

”Venäjä on luksustuotteiden luvattu maa. Sekä BOCOn että päämiestemme tavoitteena on olla pakkausbrändien kärjessä Venäjällä lähivuosien aikana” sanoo Paavo Tuovinen, BOCOn Moskovan toimiston johtaja.

Venäjän markkinaosuudet jaetaan nyt

Oikea aika hakeutua Venäjän markkinoille on nyt. Maan pakkausteollisuus kasvaa kovaa vauhtia ja markkinaosuudet ovat jaossa. Erityisesti luksuspakkaamisen kysyntä on valtavassa kasvussa.
Useat monikansalliset yhtiöt, kuten Nestlé, Kraft Foods ja P&G, ovat aloittaneet tuotannon Venäjällä ja näin ollen vauhdittaneet myös korkeatasoisten yleispakkausten kysyntää.

BOCOn tuella kasvaville Venäjän markkinoille

Venäjällä toimiminen vaatii yrityksiltä kielitaitoa, kulttuurin tuntemusta ja verkostoja, joita heillä harvoin on omasta takaa. BOCOn avulla yritysten on mahdollista valloittaa uusia markkinoita ilman suuria riskejä tai investointeja.
BOCO välittää myös markkinoiden toiveita päämiehilleen, jotka pystyvät räätälöimään tuotteita asiakkaille niin, että mm. alue- ja kulttuurikohtaiset erot huomioidaan.

Asiakkailleen BOCO on kaiken kattava toimittaja. BOCO:n päämiesten tuotevalikoima kattaa kaikki asiakkaan tarvitsemat pakkaus- ja graafiset kartonkilajit.

BOCOlla ei ole omistussiteitä paperi- ja kartonkivalmistajiin. BOCO toimii itsenäisesti edustaen päämiehiä, jotka ovat sitoutuneet pitkäjänteiseen, strategiseen läsnäoloon markkinoilla. Nykyiset päämiehet ovat: Tullis Russell Papermakers, James Cropper Speciality Papers, MM-Karton (Mayr-Melnhof), Klabin, Stromsdal, Abbey Board (David S. Smith), Papier- und Kartonfabrik Varel, St. Regis (David S. Smith) ja Powerflute. BOCO toimii alue-agenttina kattaen Pohjoismaat, Baltian maat ja Venäjän. Edustusalueen laajuus vaihtelee päämiehittäin.

Lisätietoja antaa: toimitusjohtaja Leena Kauppi, puh. 09 6962 0911
BOCO, Nordic Board Agents and Consultants Ltd., Tammasaarenlaituri 3, Helsinki

BOCO Russia, “Helsinki House”, 4, Rostovsky per.1, str.2, Moscow 119121, Russia
Puh. +7 495 248 1673