Boliden myy kaikki omistamansa NANin osakkeet

Boliden myy kaikki omistamansa North Atlantic Natural Resources AB:n (”NAN”) osakkeet (11 537 000 kpl) Lundin Mining Corporationille (“Lundin Mining”). Määrä vastaa 36,9 prosenttia NANin kokonaisosakemäärästä. Boliden saa maksuna myynnistä 2 176 800 kappaletta Lundin Miningin uutta osaketta, joiden markkina-arvo on noin 123 miljoonaa kruunua (osakkeen arvo 56,32 kruunua). Kaupan jälkeen Bolidenilla on noin 6,7 prosenttia Lundin Miningin äänistä ja pääomasta ennen täyttä laimennusta (32 716 771 osaketta). Myynnin ansiosta Boliden tekee noin 65 miljoonan kruunun realisointivoiton, joka kirjataan vuoden 2004 viimeisen neljänneksen tulokseen. Boliden pysyy edelleen joint venture -liikekumppanina ja kaivoksen operaattorina NANin omistamassa, Malåssa sijaitsevassa Storliden-kaivoksessa. Kanadalaisten pörssisääntöjen mukaan Bolidenilla on Lundin Miningin omistukseen liittyvä 4 kuukauden mittainen osakkeiden myyntikielto. Remium Securities on ollut Bolidenin taloudellisena neuvonantajana tässä kaupassa. Lisätietoja antavat: Jan Johansson, toimitusjohtaja ja konsernijohtaja, Boliden AB, puh. +46 8 610 1602, +46 70 555 02 02