• Bonava Suomi/

Bonava rakennuttaa Turun Linnanfältiin uuden kotikorttelin - edustaa puurakentamisen valtakunnallista kärkihanketta

Bonava rakennuttaa Turun Aurajokirantaan ja Turun linnan kupeeseen lähivuosina uuden Linnanfältin kotikorttelin. Linnanfält on Suomen hallituksen valtakunnallisen puurakentamisen edistämisohjelman kärkihanke. Uuteen Linnanfältin kotikortteliin nousee tulevaisuudessa kolme uniikkia puukerrostaloa, joiden rakentamisessa on hyödynnetty kuusilaudasta valmistettua massiivipuulevyä. Asunto Oy Turun Lyhdynkantajan rakentamistyöt ovat alkaneet ja ensimmäiset asukkaat pääsevät muuttamaan uusiin asuntoihin loppuvuodesta 2019.

Lyhdynkantaja on korttelin korkein rakennus ja sijoittuu vehreän piha-alueen päätyyn. Kohteeseen tulee 57 asuntoa. Se huokuu omaleimaista tunnelmaa, ekologisia arvoja, kodikkuutta ja puun mukana tuomaa lämpöä myös sisutukseen. Puu on energiatehokas vaihtoehto ja Lyhdynkantaja rakennetaankin havupuusta valmistetuista ristiin laminoidusta massiivipuusta. Piha-alue on eriytetty autoliikenteeltä ja pihalle tulee useita istuskelupaikkoja, perennoja, muurikivin rajattuja istutuksia sekä hauskoja oleskelualueita, kuten korttelin oma biitsi”, sanoo Hannele Wasenius, Turun aluejohtaja, Bonava Suomi Oy.

Lyhdynkantajasta on näppärä kävellä tai polkaista pyörällä kaikkialle. Bussilinja 1 kulkee aivan Lyhdynkantajan uusien kotien läheltä keskustaan ja lentoasemalle. Turkulaisiin erikoisuuksiin kuuluu Föri eli Aurajoella liikennöivä lautta, jolla pääsee nopeasti joen puolelta toiselle. Asukkaiden ilona on myös Postin Smartpost-automaatti. Kaikki tarvittava on lähellä.

Tutustu uuteen Linnanfältin kotikortteliin ja Lyhdynkantajaan

Lisätietoja: Timo Veijalainen, projektijohtaja, Bonava Suomi Oy, puhelin 010 400 2714 ja Joanna Linnermo-Kumpuoja, viestintäpäällikkö, Bonava Suomi Oy, puhelin 010 400 2778 tai viestinta@bonava.fi

Lyhdynkantaja huokuu omaleimaista tunnelmaa, ekologisia arvoja, kodikkuutta ja puun mukana tuomaa lämpöä myös sisutukseen. Puu on energiatehokas vaihtoehto ja Lyhdynkantaja rakennetaankin havupuusta valmistetuista ristiin laminoidusta massiivipuusta.
Hannele Wasenius, Turun aluejohtaja, Bonava